تغییرات جدید جی‌میل برای توقف هرزنامه

تغییرات جدید جی‌میل برای توقف هرزنامه

گوگل با انجام تغییراتی، ارسال هرزنامه به حساب کاربران جی‌میل را دشوارتر خواهد کرد.

به گزارش مخبران، گوگل اعلام کرد ارسال کنندگان ایمیل که روزانه بیش از ۵۰۰۰ پیام برای کاربران جی‌میل ارسال می‌کنند را ملزم خواهد کرد دکمه لغو اشتراک را با یک کلیک در پیام‌های خود، ارائه کنند.

همچنین این شرکت آنها را ملزم خواهد کرد نشانی ایمیل خود را احراز هویت کرده، سیستم‌های خود را به گونه‌ای پیکربندی کنند که ثابت کند مالک نام دامنه خود هستند و آدرس‌های IP را جعل نمی‌کنند.

گوگل که متعلق به شرکت آلفابت است، اعلام کرد ممکن است پیام‌های فرستندگانی را که ایمیل‌هایشان اغلب به عنوان هرزنامه علامت گذاری شده‌اند و در سقف ۰.۳ درصد پیام‌های ارسال شده بر اساس اندازه گیری ابزارهای پست مستر گوگل قرار می‌گیرند، ارسال نکند.

گوگل اعلام کرد شرکت یاهو برای انجام تغییرات مشابه، این شرکت را همراهی می‌کند و تغییرات مذکور، از فوریه سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد.

این اقدامات منعکس کننده ادامه مبارزه بین شرکت‌های بزرگ فناوری و ارسال کنندگان هرزنامه است که از سیستم‌های باز مانند ایمیل برای ارسال پیام‌های جعلی و آزار کاربران استفاده می‌کنند. تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای مبارزه با هرزنامه‌ها، سال‌ها بود که مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما این مبارزه طولانی مانده است زیرا ارسال‌کنندگان هرزنامه، تکنیک‌های جدیدی را برای عبور از فیلترها کشف می‌کنند.

نیل کوماران، مدیر محصول گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: این تغییرات مثل عمل تیون‌آپ یا تنظیم برای دنیای ایمیل هستند و با اصلاح چند مورد، می‌توانیم ایمیل‌ها را به خوبی مدیریت کنیم. اما درست مانند تیون‌آپ، این یک عمل یک باره نیست. ایمن، کاربرپسندتر و بدون هرزنامه نگه داشتن ایمیل، نیازمند همکاری و هوشیاری دائمی از سوی کل جامعه ایمیل است.

تغییرات گوگل به‌ خصوص الزام برای اجازه دادن لغو اشتراک سریع به کاربران، ممکن است روی فعالیت برخی از بازاریابان قانونی تاثیر بگذارد که از ایمیل به صورت وسیع برای بازاریابی یا همگام شدن با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، طبق ارزیابی آنتی ویروس کسپرسکی، حدود نیمی از ایمیل‌های ارسال شده در سال ۲۰۲۲، هرزنامه بوده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا