حوادث

تقابل سنت و مدرنیته در ازدواج جوانان ایرانی

نیوز’نیوزنیوز:

محمود گلجاری ، در یک وبینار با موضوع “نقش ابعاد مشترک سلامت دختران در توسعه پایدار” ، بر توانمندسازی روانی اجتماعی دختران در توسعه پایدار که توسط جهاد دانشگاه الزهرا (س) انجام شده است ، تمرکز دارد: و تقابل بین مدرنیته ، ناراحتی مذاکره قبل از ازدواج ، تبدیل جوانان به ازدواج بدون ثبت قانونی و غیره ، در سنین 25 تا 35 سال رخ می دهد.

وی تشبیه را به روش های سنتی و مدرن تشبیه کرد: “ارزش های عقلانی و علمی ازدواج مدرن ، آزادی های شخصی در همه حوزه ها ، بنابراین تأکید بر سکولاریسم و ​​خردگرایی در جوامع مدرن ، بر انتخاب بین همسر و سبک زندگی تأثیر می گذارد. همانطور که گاهی می بینیم ، این در نهایت منجر به تحمیل انتخاب جوانان می شود.

گلجاری گفت: در عین حال ، شرایط سنتی ازدواج شامل تمرکز بر رضایت و حمایت خانواده ، رعایت قوانین و آداب و رسوم و مذهب ، رعایت برخی فاصله ها از ازدواج و ازدواج ، تعامل در خانواده و فضای مذهبی و … است. بنابراین روابط خارج از ازدواج مکالمه ای بین خانواده ها است و هیچ رابطه جسمی و جنسی در طول دوره معرفی وجود ندارد ، اما ما عکس آنچه در ازدواج مدرن گفته می شود را می بینیم.

وی درباره مسئله ازدواج سنتی گفت: فاصله کوتاه بین ازدواج و ازدواج در این نوع ازدواج ها منجر به ازدواج سریع و شتابزده می شود که در نهایت خصوصیات منفی زن و شوهر بعد از ازدواج آشکار می شود. همچنین ، به دلیل دانش کمتر و ناآشنایی قبلی ، به ویژه برای دختران مذهبی ، احتمال ازدواج کاهش می یابد.

به گفته گلجاری ، آسیب های ازدواج مدرن شامل آسیب پذیری عاطفی ، روابط ناپایدار ، اهداف مبهم ازدواج و ایجاد مشکلات پس از ازدواج در صورت عدم رضایت خانواده ها از ازدواج آنها است. بدبینی و بدبینی مردان به زنان را به مردان یادآوری کنید.

اساتید دانشگاه طباطبایی همچنین با بیان اینکه مکان هایی برای انتخاب همسر شامل فضای خانوادگی ، دوستی ، سرگرمی ، فضای مجازی ، فضای ارتباطی جوانان و کار و علم است خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای سالم برای ارتباط بهتر بین جوانان متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی ، مانند محل کار یا دوست یابی و ازدواج کارمندان در مکان های دانشگاه. همچنین استفاده از مشاوران آگاه ، باتجربه و ذهن باز برای انتخاب همسر می تواند در این راستا کمک کند.

به گزارش مخبران ، دکتر محمود گلجاری چه در حالت آفلاین و چه با ارسال فیلم در این وبینار سخنرانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا