استان ها

تلاش برای کسب امتیاز آزمایشگاه استاندارد سنجش نمونه‌های زیستی/ سهم خدمات آزمایشگاهی 25 برابر شد

قابلیت های آزمایشگاهی مصاحبه با خدمات پژوهشی 48 / Golpira Anna؛

هیرش گلپیرا ، در مصاحبه با خبرنگاران گروه منطقه ای خبرگزاری آنا ، به تشریح توانایی های آزمایشگاهی ، کارگاهی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان پرداخته و براساس داده های SCImago: 100 دانشگاه انتخابی ایران ، 99 سال با حدود دو درصد رشد ) پیدا شده است.

نوآوری و توانایی کمک به افزایش تولید در اقلیم کردستان

وی گفت: آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با توجه به ظرفیت اساتید در ابزارهای موجود و زمینه های مرتبط در این زمینه بسیار م effectiveثر هستند ، اما همچنین می توانند به نوآوری و افزایش بهره وری در استان کمک کنند.

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

واحد امور سننداز ، مدیر امور تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: “گروه های فعال و مرتبط شامل گروه های شیمی ، زیست شناسی ، کشاورزی ، اصلاح نباتات ، صنایع غذایی ، علوم دامی و دامپزشکی و مهندسی عمران ، معماری ، مکانیک ، صنایع و مهندسی فنی هستند. الکترونیک نامگذاری شده است.

گالپیرا گفت: هر یک از این گروه های علمی دارای فضاهای آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته برای تخصص خود هستند که به آنها در ابتکار و تعامل با کشاورزی و دام و صنعت کمک می کند.

فعالیت بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

وی گفت: در مجموع بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در حوزه هفت درصد از کل منطقه مفید دانشگاه آزاد اسلامی کردستان فعال هستند. بیش از پنج درصد تجهیزات آزمایشگاهی با فناوری پیشرفته استان ، از جمله دستگاه های پیشرفته GC-MS و FTIR ، لمینیت و اسپکتروفتومترهای UV-vis ، منحصر به فرد هستند.

مدیر تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: سایر دستگاه ها شامل میکروسکوپ نوری ، فلورسنت و استریومیکروسکوپ ، دستگاه PCR ، ژل سند و الکتروفورز افقی و عمودی ، سانتریفیوژهای یخچال دار و عمومی ، دستگاه جوجه کشی 70 درجه فارنهایت ، فیلتر ، دستگاه جوجه کشی 70 درجه فارنهایت ، فیلتر به Photometer ، Vacuum Rotary ، Automatic Saxlet ، Abe Refractometer و Tissue Passage Machine ارجاع داده می شود.

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

گالیپیرا توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج شرایط لازم را برای کسب نمره آزمایشگاهی استاندارد برای اندازه گیری نمونه های بیولوژیکی و سموم باقیمانده در نمونه های کشاورزی فراهم می کند.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سننداز ، دانشگاه علوم پزشکی ، غذا و اداره برای ارائه خدمات به دولت ، تفاهم نامه ای را برای اندازه گیری مقدار آنها در نمونه های انسانی و گیاهی در استان با سازمان كشاورزی امضا كرده است. به محققان دانشگاههای مختلف و دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور ، آزمایشگاه تجزیه و تحلیل ابزار برای ارزیابی مدلهای مختلف پروژه های تحقیقاتی ، در قالب عضویت و همکاری با آزمایشگاه های “صحا” ، ارائه شده است.

امکان تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصول

مدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: توانایی تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصول و مطالعه تنوع ژنتیکی و مولکولی نمونه های گیاهی ، عصاره های عصاره های گیاهی ، اندازه گیری چربی و روغن ، تشخیص بیماری های حیوانات ، باکتری ها ، ویروس ها و انگلی ها بخشهای مولکولی و بافتی به ترتیب موجود است.

ارزیابی اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی مواد شیمیایی گیاهی و ترکیبات طبیعی

گالپیرا به آنا گفت: “اندازه گیری اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی مواد شیمیایی و ترکیبات طبیعی گیاهان در آزمایشگاه میکروبیولوژی گروه زیست شناسی امکان پذیر است.” ارزیابی کیفیت و تنوع انواع مختلف نمونه های بتنی و سایر مصالح ساختمانی نیز در آزمایشگاه های بتن و مکانیک گروه مهندسی این واحد انجام می شود.

سهم خدمات آزمایشگاهی غیر دانشگاهی امسال 25 برابر شد

وی اظهار داشت: برای مدیریت و برنامه ریزی موثرتر و کارآمدتر ، اطلاعات به روز در سیستم های Saha و Sata در دستور کار قرار گرفته است ؛ علاوه بر ارائه تجهیزات پیشرفته ، پایگاه داده خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و دوره های آموزشی ، سهم خدمات آزمایشگاهی آموزش ندیده در سال 1999 25 برابر سال 1998 افزایش یافته است.

عضویت در کلیه آزمایشگاههای استان

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

در این راستا و برای دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه در استفاده بهینه از فضای آزمایشگاه و کارگاه ، کلیه آزمایشگاههای استان عضو سیستم آزمایشگاهی رایگان و دو آزمایشگاه گیاهان محیطی و دارویی هستند. شاخه ورزشی ساکاج یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فن آوری های استراتژیک است.

اظهارات گالپیرا: درخواست عضویت در واحد سنندج و آزمایشگاه های دامپزشکی و کشاورزی واحدهای کروه و مریوان نیز در دست بررسی است. آزمایشگاه بتن شاخه کروه در رعایت استاندارد ISO 17025 موفق عمل کرده است و آزمایشگاه ها و گیاهان محیط زیست واحد ساناندا در حال بررسی عضویت در گیاهان بومی و فیزیولوژی ورزشی (سیستم آزمایشگاه تحقیقات رایگان) در ساتا هستند.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا