بین الملل

تلاش کور برای متهم جلوه‌دادن مقاومت در حمله راکتی به سفارت آمریکا/ حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا‌، هدف مشروع مقاومت

گروه بین الملل آنا گفت ، سفارت آمریکا در منطقه امنیتی شدید منطقه سبز بغداد یکشنبه شب با موشک برخورد کرد و بیش از 11 موشک را کشت. پدافند هوایی مستقر در سفارت آمریکا (C-ROM) بلافاصله برای مسدود کردن و هدف قرار دادن موشک ها وارد عمل شد ، اما در این کار ناکام ماند و خسارات اقتصادی گسترده ای به ساختمانهای مسکونی اطراف سفارت وارد کرد.

سفارت آمریکا در بغداد بلافاصله به حمله موشکی پاسخ داد. در این بیانیه آمده است: “موشک های شلیک شده به منطقه سبز به دفاع سفارت پاسخ می دهند و به سفارت آسیب می رسانند.

سفارت آمریکا در بیانیه ای اذعان کرده است که گزارش هایی مبنی بر خسارت به مناطق مسکونی در نزدیکی سفارت آمریکا و احتمال زخمی شدن برخی غیرنظامیان عراقی را دریافت کرده است.

سفارت آمریكا كه پشت بسیاری از تحركات علیه امنیت ملی عراق است ، گفت كه حمله به مراكز دیپلماتیک نقض قوانین بین المللی است و نقض مستقیم حاكمیت عراق است. ما از همه رهبران سیاسی و دولتی عراق می خواهیم که برای جلوگیری از چنین حملاتی گام بردارند و عاملان آن را مسئول بدانند.

واشنگتن پیش از این به عراق هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام قاطع دولت در پایان دادن به حملات موشکی به “شبه نظامیان وابسته به ایران” ، سفارت خود را در بغداد تعطیل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

افرادی که مسئول فرار از دستور تخلیه آمریکا هستند ، مسئول هستند


یورونیوز در این گزارش تلاش دارد تا با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نگرانی های آمریکاییان در مورد این حمله را همسو کند و به دنبال نشان دادن جمهوری اسلامی ایران در پشت این حمله است.

سعید خطیب زاده سخنگوی بیانیه امروز در بیانیه رسانه های غربی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا حملات موشکی به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا را محکوم کرد. زمان حمله و اظهارات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران جای سوال دارد.

کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

سخنگوی خدمات دیپلماتیک کشورمان امروز به ایالات متحده هشدار داد که آتش سوزی و اوضاع را شعله ور نکند.

حمله به مواضع دیپلماتیک در عراق ، جدا از اینکه اقدامی غیرقانونی است ، توسط گروه های مخالف تحمل نشده است و عراقی ها علیه آن موضع گرفته اند. مقتدا الصدر ، رئیس جنبش صدر در عراق ، قبلاً در واکنش به حمله موشکی ، با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: “دستیابی به اسلحه باید محدود به چارچوب های دولت باشد و از امکانات دیپلماتیک پشتیبانی کند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه ، پارلمان عراق را به بحث در مورد پایان حمله و دخالت در امور داخلی عراق با سفارت آمریکا فراخواند. صدار استفاده کنندگان از اسلحه را که در خارج از دولت فعالیت می کنند به عنوان “تروریست” و “عامل” توصیف کرد و به سفارت آمریکا توصیه کرد که به حملات موشکی پاسخ نظامی ندهد و امور را به دولت عراق تحویل دهد.

گردان های حزب الله (شاخه ای از مقاومت اسلامی عراق) نیز در واکنش به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد ، آن را محكوم كرد و گفت بمباران بی رویه منطقه سبز تهدیدی جدی برای زندگی غیرنظامیان است.

گروه های مقاومت عراقی انتظار دارند عاملان حملات موشکی به مراکز دیپلماتیک شناسایی و دستگیر شوند.

قیس الخزعلی ، دبیر کل جنبش اصب اهل حق گفت: تصمیم کمیته هماهنگی مقاومت اسلامی عراق از ابتدا هدف قرار دادن سفارت آمریکا نبوده بلکه رزرو پایگاه های آمریکا بوده است.

قیس الخزعلی

وی گفت: تا زمانی که وطن آزاد نشود و شهدا انتقام نگیرند ، از این حق فروگذار نخواهیم کرد. زمان پاسخگویی به دشمن هنوز فرا نرسیده است اما روز دور نیست.

بهاuالدین العرضی معاون نخست وزیر پیشین عراق در مورد حمله موشکی شب گذشته به سفارت آمریکا گفت: هدف از مقاومت و جهاد آزادی کشور برای بازگرداندن حاکمیت و قدرت است ، اما هدف قرار دادن مراکز بین المللی و دیپلماتیک نتیجه جدایی است. و عراق را تضعیف نخواهد کرد و دولت را در موقعیت سختی قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد که چنین اقدامات و حملاتی نمی تواند مبتنی بر عقاید گرایی ملی باشد. در عوض ، اعتماد به آن کاملاً واضح است.

حمله به سفارت آمریكا بار دیگر اخراج آمریكایی های اشغال شده در عراق را برجسته كرد و مقامات و مقامات عراقی با تأكید بر لزوم اجرای قطعنامه پارلمانی ، با تردید از تردید دولت در نخست وزیر عراق ، مصطفی الكمعی ، انتقاد كردند. احمد اسدی ، رئیس فراکسیون پارلمانی السند الوطنی ، به دولت عراق نسبت به تلاش برای جلوگیری از تصمیم پارلمان در مورد عقب نشینی نیروهای خارجی هشدار داد.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای پارلمان عراق به اخراج نیروهای خارجی از این کشور رأی دادند ، افزود: هرگونه تاخیر در خروج نیروهای خارجی از این کشور نقض مصوبه پارلمان تلقی می شود و پارلمان چنین اجازه ای را نمی دهد.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا