معاون طرحهای آبادانی و پیشرفت مناطق بنیاد علوی:
معاون طرحهای آبادانی و پیشرفت مناطق بنیاد علوی نحوه حمایت بنیاد علوی و همکاری با نوآوران و فناوران را در قالب عقد قرارداد همکاری با مجموعههای منتخب، اعطای تسهیلات قرضالحسنه به طرحهای مورد تایید تا دو میلیارد تومان و خرید محصولات و خدمات مورد نیاز مناطق از شرکتها ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول محمد قلی معاون طرحهای آبادانی و پیشرفت مناطق بنیاد علوی در نشست ارایه برنامه بنیاد علوی که امروز ۲۴ خرداد در سالن اصلی نمایشگاه فناوریها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) برگزار شد، گفت: بنیاد علوی بنا به دستور مقام معظم رهبری عمده تمرکزش را بر توانمندسازی محرومان گذاشته است. یک کارکرد اختصاصی هم برای بنیاد علوی تعریف شده که آبادانی و پیشرفت مناطق محروم است. همچنین مشی اصلی ما این است که هیچ شعبهای در جای دیگر نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه بنیاد در تمام استانها این هدف را دنبال میکند، افزود: حضور بنیاد در برخی مناطق مانند کرمان و سیستان بلوچستان به دلیل محرومیت بیشتر، پر رنگتر است. ما داخل هر منطقه، جوانان بومی و جهادی را شناسایی و از دل آنها شورای پیشرفت مردمی را تشکیل میدهیم. یک نماینده هم به عنوان دبیر آبادانی و پیشرفت آن منطقه انتخاب میشود.
قلی تصریح کرد: هر شورا ۵ تا ۱۰ روستا را هدف قرار میدهد.۸۰ نهاد آبادانی و پیشرفت و ۸۰۰ گروه مردمی بومی پیشرفت داریم و چهار هزار روستا و محله در قالب کانون پیشرفت هستند.
وی با بیان این که پیشرفت و آبادانی جامع مناطق محروم در چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی است، خاطرنشان کرد: نحوه حمایت بنیاد علوی و همکاری با نوآوران و فناوران در قالب عقد قرارداد همکاری با مجموعههای منتخب، اعطای تسهیلات قرضالحسنه به طرحهای مورد تایید تا دو میلیارد تومان و خرید محصولات و خدمات مورد نیاز مناطق از شرکتها است.
معاون طرحهای آبادانی و پیشرفت مناطق بنیاد علوی اظهار داشت: اگر میخواهیم آبادانی منطقه را رقم بزنیم و محرومان را توانمند کنیم راهی نداریم جز اینکه فناوری و دانش را به طرحهای پیشرفت و آبادانی تزریق کنیم. اگرشرکتهای دانش بنیانی هستند که میتوانند به توانمند سازی محرومان کمک کنند و ما با آنها به توافق برسیم، حاضر به عقد قرارداد خواهیم بود. موسسه تحقیق و توسعهای با عنوان دانشمند داریم که بازوی علمی و فناورانه بنیاد علوی است.
قلی عنوان کرد: در عرصه اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به دنبال مجموعهای هستیم که به این سوالات ما جواب دهد نیازهایی، چون تقویت فکر جمعی و تفکر برنامه ریز، خلاق و راهبری روستاییان، استعداد یابی دانش آموزان مناطق محروم، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در مناطق محروم، راهکارهایی برای پر کردن اوقات فراغت در مناطق محروم، راهکارهایی برای تقویت معنویت در مناطق محروم و راهکارهایی برای تقویت هویتی و اعتماد به نفس در مناطق محروم.