حوادث

توصیه‌های اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ درخواست از پلیس برای کاهش حوادث 

سخنگوی اورژانس کشور گفت: همه ما باید کمک کنیم تا آمار حوادث چهارشنبه آخر سال کاهش یابد. من اصرار دارم که این طرح امسال نیز اجرا شود زیرا باعث پیشگیری و حفظ سلامت مردم می شود.

مضتبی خالدی در گفت وگو با مخبران، وی درباره تدارکات این سازمان برای چهارشنبه آخر سال گفت: متأسفانه هر ساله شاهد هستیم که مردم با وجود سن کم از کنجکاوی و اشتیاق در این زمینه استفاده می کنند.

وی گفت: ما یکسری درخواست داریم و اولین مورد این است که والدین باید رسیدگی کنند. کلید این مشکل این است که به نوجوانان بگوییم به خطرات و عواقبی که ممکن است با آن مواجه شوند نگاه کنند و در طول زندگی خود محدود یا ناتوان نخواهند شد. البته این دغدغه با نمردن فرق دارد.

خالدی با بیان اینکه تاکنون چهار فوتی از حوادث چهارشنبه گذشته در 140 گزارش شده است، ادامه داد: درخواست ما این است که اقداماتی انجام شود تا از این حوادث جلوگیری شود. اورژانس کشور مطالب آموزشی را آماده می کند و این هفته با متولیان امر ملاقات می کنیم تا با نمایندگان وزارت کشور، شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد و … همکاری کنیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری داشته باشیم. . بسیاری از مردم از عواقب اعمال و احساسات خود و دیگران بی خبرند.

وی گفت: سال گذشته با توجه به وضعیت کووید۱۹ احتیاط می شد اما امسال از شهروندان می خواهیم توجه ویژه ای داشته باشند. از پلیس تقاضا داریم در خصوص افرادی که در زمینه فروش محصولات آتش نشانی فعال هستند اقدامات لازم را انجام دهد. در مورد افرادی که از مواد محترقه استفاده می‌کنند، یادآوری می‌کنم که این افراد از زمان دستگیری تا بعد از عید نوروز در نیروی انتظامی خدمت می‌کردند. من اصرار دارم که این طرح امسال نیز اجرا شود زیرا باعث پیشگیری و حفظ سلامت مردم می شود.

خالدی گفت: برخی از اصناف به دلیل شغلی که دارند می توانند مورد سوء استفاده ذی نفعان برای تولید مواد محترقه قرار گیرند و باید توصیه های لازم را به این انجمن ها ارائه کنند. امروزه هیچ یک از وسایلی که می توان از آنها برای ساخت آتش بازی استفاده کرد، نباید به صورت رایگان فروخته شود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در سال های گذشته متأسفانه شاهد مصدومان عابران بودیم. بنابراین امروزه افراد بیشتری مجبورند در خیابان های اصلی قدم بزنند و اگر در ماشین هستند، پنجره ها باید بالاتر باشد. همه باید به کاهش حوادث چهارشنبه سوری کمک کنند.

وی در پایان گفت: اورژانس کشور بار دیگر محتوای آموزشی از قبیل سوختگی و تروما مربوط به چهارشنبه آخر سال را در اختیار کارکنان خود قرار می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا