بین المللمطالب برتر

توصیه مهم در سفر به عراق ، دینار یا دلار ؟

در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب به همراه داشتن دینار یا دلار در سفر به عراق صحبت کنیم و نگاهی به قیمت دینار عراق خواهیم انداخت.

از کجا دینار عراق بخریم | برای سفر به کربلا چقدر پول لازم است

دینار واحد پول تعداد زیادی از کشورهای عربی میباشد و در این بین دینار عراق واحد پول کشور عراق میباشد.با توجه به اینکه هر ساله مسافران و زائران زیادی از کشور ما وارد عراق میشوند ، اطلاع از قیمت دینار عراق برای این قشر از مردم بسیار اهمیت دارد.اکثر مردم به هنگام سفر به عراق با این سوال مواجه میشوند که آیا دینار به همراه خود داشته باشیند یا دلار و اینکه در کجا این تبدیل ارز را انجام دهند تا کمترین هزینه را برایشان داشته باشد.در ادامه در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد و سعی میکنیم تا به تمامی جوانب تبدیل ارز در سفر به عراق بپردازیم.

قیمت دینار عراق :

در این لحظه و در زمان نگارش این مقاله قیمت دینار عراق در بازار برابر با 39.40 تومان است که نسبت به روز گذشته 30 تومان (0.77 درصد) افزایش یافته است.

در صورتی که میخواهید قیمت دینار عراق را به صورت لحظه ای مشاهده نمایید میتوانید از سایت الان چند مشاهده نمایید.

نرخ تبدیل دلار آمریکا به دینار عراق امروز دوشنبه 1 خرداد 1402 برابر 1,306.400 است. یعنی 1 دلار آمریکا برابر است با 1,306.400 دینار عراق. نرخ تبدیل دلار آمریکا به دینار عراق دیروز 1,306.500 بود.

قیمت دلار نیز در این لحظه برابر با 52300 تومان میباشد.

در سفر به عراق دینار ببریم یا دلار؟

در صورتی که قصد سفر به عراق را دارید ، بایستی در نظر داشته باشید که ریال ایران در آنجا مورد قبول قرار نمیگیرد و بایستی دینار عراق به همراه خود داشته باشید.

اما نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشید میزان کارمزدی است که برای تبدیل واحدهای پولی دریافت میشود.

اگر بخواهید تبدیل پول را در ایران انجام بدهید و درواقع ریال را تبدیل به دینار کنین، باید توجه داشته باشید که کارمزد بیشتری را باید بپردازید ، در حالی که این تبدیل پول در عراق را میتوان با نرخ کمتری انجام داد.

در بازار آزاد اختلاف قیمت نرخ دیناری که در کشور ما به فروش میرسد اختلاف زیادی دارد. در نکته مقابل این اختلاف قیمت در مورد دلار به زیادی دینار نیست و راحت تر در دسترس است و راه نقد آسانتری دارد.

پس بهتر است که مردم در داخل کشور و قبل از سفر اقدام به خرید دلار به جای دینار عراق نمایند.

و در کشور عراق میتوانند این دلار را به راحتی به دینار تبدیل کنند. با این کار مسافران هزینه کمتری را برای تبدیل ارز خواهند پرداخت.

البته توجه داشته باشید که در هر شرایطی ممکن است نیاز به بروز رسانی اطلاعات باشد و شما بایستی این موارد را در نظر گرفته و با توجه به شرایط آن زمان در مورد تبدیل ارز از داخل یا از کشور عراق تصمیم بگیرید.

پس قبل از هر گونه اقدامی تحقیقات بیشتری در این مورد انجام دهید چرا که ممکن است در زمان سفر شما این شرایط به کلی تغییر کرده باشد.

برای خرید سوغات دینار بدهیم یا دلار؟

از کجا دینار عراق بخریم | برای سفر به کربلا چقدر پول لازم است

واقعیت این است که مردم کشور عراق بسیار تمایل دارند که برای خرید از آنها دینار بپردازید. همان طور که شاید در کشور خود ما نیز چنین باشد و بیشتر تمایل داریم که یک توریست خارجی برای ما ریال یا دلار پرداخت کند.

پس بهتر است که مقداری از دلارهای خود را به محض ورود به عراق از طریق صرافی ها به دینار تبدیل کنید تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

توجه داشته باشید که بهتر است با توجه به نوسانات دینار عراق همه دلارهای خود را تبدیل به دینار نکنین . چرا که با توجه به اینکه دینار عراق در ماه های گذشته روزهای خوبی را سپری نمیکند و ارز دینار نسبت به دلار دچار نوسان شده است.

با در نظر گرفتن این مورد که احتمالا مقداری از پول های شما در انتهای سفر باقی مانده باشد ، بهتر است که به جای اینکه دینار عراق را نزد خود نگهداریم ، دلار را نگهداریم تا از این طریق هزینه های مجدد و اضافی برای تبدیل پول انجام ندهیم.

در عراق از کجا تبدیل ارز را انجام دهیم؟

اگر دلار به همراه خود برده اید و میخواهید که اقدام به تبدیل دلار به دینار عراق نمایید ، اینکار را از صرافی های معتبر در عراق انجام دهید .

برای این کار قبل از سفر به عراق ، لیست صرافی های معتبر را از بانک مرکزی دریافت نمایید تا در عراق با مشکل مواجه نشوید .

دکمه بازگشت به بالا