اقتصادی

توضیحات نهایی درباره صدور کارت نان

وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید برخلاف برخی شایعات و گمانه زنی ها، دولت برنامه ای برای صدور کارت نان ندارد.

به گزارش مخبران، احسان خاندوجی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: تاکنون در شورای اقتصاد دولت بحثی در خصوص توزیع کارت نان مطرح نشده و برنامه ای در این زمینه وجود ندارد. در عوض فروش نان به خانوارها از طریق کارت های بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: در قالب این طرح خانوارها می توانند با استفاده از کارت بانکی خود نان خریداری کنند. با بانک مرکزی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته تا خرید نان محدود به کارت یارانه سرپرست خانوار نشود.

وزیر دارایی ادامه داد: به این ترتیب همه اعضای خانواده می توانند با استفاده از تمام کارت های بانکی که دارند نان بخرند. مقدمات اولیه این طرح فراهم شده و تقریباً در تمام شهرهای کشور شرایط برای اجرای آن فراهم شده است.

خاندوجی به تاکید اکید رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طبق دستور آیت الله رئیسی امسال قیمت نان برای مردم به هیچ وجه افزایش نمی یابد.

وی با اشاره به سیاست دولت در اصلاح یارانه ها گفت: در این سیاست تنها به اصلاح قیمت ها نرفته ایم و اصلاح ساختاری بیشتری در دستور کار است. بخش مهمی از اهداف دولت، عبور از انحصار، بهبود شرایط شرکت‌های تولیدی و واگذاری پس‌اندازهای تجاری و مالی بیشتر به بخش خصوصی و کاهش حضور دولت در منطقه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا