علمی و پزشکی

توضیح سازمان غذا و دارو درباره علت عودت محصولات صادراتی کشاورزی از کشورهای مختلف

مدیر امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به تشریح باقیمانده مسمومیت در محصولات کشاورزی پرداخت.

به گزارش مخبران، دکتر داکا گفت: سال هاست که محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف صادر می شود. فرامرز خدایان گفت: هر کشوری قوانین و استانداردهای خاصی در مورد محصولات کشاورزی وارداتی دارد که ممکن است با کشورهای دیگر متفاوت باشد در این زمینه روسیه و اوراسیا هستند. آنها استانداردها و قوانین خاص خود را دارند که اخیراً تغییر کرده است.

وی گفت: در مورد فلفل دلمه ای و فلفل های رنگی 4 نوع سم مصرفی در گلخانه های ایران در روسیه ثبت نشده است.

مديران غذا و داروي سازمان غذا و دارو اعلام كرده اند كه وزارت بهداشت مسئول صدور گواهي بهداشتي (حشرات، بيماري ها و علف هاي هرز) و گواهي ايمني (بقاياي سموم، فلزات سنگين و نيترات ها) در قانون است.

وی با بیان اینکه تنها چیزی که صادرکنندگان باید تا کنون ارج نهاده باشند ارائه گواهی بهداشت و عدم ارائه گواهی ایمنی است، بیان کرد: بسته به توافق بین آنها جلسات مختلفی برگزار شد. دو کشور تصمیم گرفتند با بازدید از محصولات این مشکل را حل کنند.

دکتر گفت: گواهی ایمنی محصول در همه کشورها وجود دارد و میزان اهمیت مشکل در برخی کشورها متفاوت است. خدایان بای گفت: بر اساس قوانین کشور بر تمامی محصولات کشاورزی و غیرکشاورزی نظارت می شود. مجوز واردات و بعداً ترخیص صادر شد.

وی گفت: هر کشوری بر اساس قوانین خود در مورد محصولات وارداتی عمل می کند. بیشتر یا راحت تر باشد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، بازگشت جدیدترین محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف به دلیل وجود سم و آلاینده نبوده و در مورد آفات و بیماری های گیاهی با مشورت کشورهای صادرکننده بحث شده است. “

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در پایان، مردم عزیز قول دادند که نگران سلامت مواد غذایی داخلی نباشند و همکاران ما در سازمان غذا و دارو با گفت و گو با دستگاه های ذیربط، نظارت های لازم بر کیفیت را انجام دهند. ما نسبت به این موضوع نه تنها نسبت به مردم خود بلکه نسبت به مردم کشورهای دیگر نیز حساس هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا