اقتصادی

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید/ ما از کرونا سودی نبردیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مهمترین خسارات وارد شده به تولیدکننده تجهیزات پزشکی را برشمرد و مسئولان را به یافتن راه حلی فراخواند.

مجید روحی در گفت وگو با مخبران ، با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات کارخانه های تولیدی تحت تأثیر شیوع کرونا اظهار داشت: خسارات گسترده انسانی و اقتصادی ویروس کرونا ضربه مهلکی برای کلیه مشاغل از جمله شرکت ها است. از تولید کننده تجهیزات پزشکی وارد شده است.

وی ادامه داد: برخلاف تصور عمومی که کرونا موجب رونق صنعت تجهیزات پزشکی شده است ، سایر فعالان مالی در بخش تجهیزات پزشکی غیر از تجهیزات و ملزومات ، تأثیر منفی بر بخش تاج گذاشته اند. توسط کرونا.

روحی افزود: متأسفانه وعده های مسئولان مبنی بر حمایت از واحدهای آسیب دیده از تاج به روشنی و م metثر محقق نشده و آقا فراموش كرده است كه دویست كلمه نصف عمل نیست!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی آسیب های عمده تولید کنندگان در بخش های غیر کرونا ویروس را به شرح زیر برشمرد: اختصاص امکانات بیمارستانی به بیماران کرونا ویروس و کاهش بیمارستان های غیر کرونا ویروس. توجه کامل آژانسهای دولتی به مسئله تاج و اجزای تاج و غفلت از سایر تولیدکنندگان ؛ ابلاغ بخشنامه ها و پیش نویس قوانین یک شبه در برابر تولید بیش از حد ؛ طولانی کردن روند ثبت سفارش برای مواد اولیه ، اجزا and و قطعات خطوط تولید و در نتیجه قطع تولید. تأخیر بانک مرکزی در جمع آوری و توزیع مواد اولیه و اجزای سازنده در گمرک. در برخی موارد ، در مورد تغییر در کد تخصیص ارز و توزیع و مطرح کردن مسئله پرداخت تفاوت تصمیم گیری نشده است. عدم حجم تجارت خارجی و تراز تجاری؛ هزینه های حمل و نقل داخلی و بین المللی با کاهش تعداد پروازها افزایش یافته است. از یک طرف کاهش درآمد شرکت ها و 43٪ افزایش حقوق ، مزایا و حق بیمه کارکنان. کاهش نیروی انسانی برای کاهش هزینه های سربار در واحدهای غیرفعال یا نیمه منفعل یکی از مهمترین چالشهایی است که در ماههای اخیر با آن روبرو بوده ایم.

به گفته روحی ، علیرغم این مشکلات ، مقامات باید با ایجاد گروه های ویژه کار و در این میان ، نقش تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و نمایندگان آنها در تماس مستقیم با تولید کنندگان ، به مشکلات کارخانه های تولیدی آسیب دیده رسیدگی کنند. در تعریف و تدوین استراتژی های اجرایی نقش موثری داشته باشد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از رفتارهای نادرست و موثر بودن در مسیر حمایت از تولید ، استفاده از نظرات تخصصی و مشورتی این سازمان ها قبل از اعلام و اجرای مصوبات و آیین نامه هایی که مستقیماً با تولید ارتباط دارند ضروری است. منفی و مخرب به این دلیل که بارها شاهد بوده ایم که عدم مشورت با بخش خصوصی و دادن راهنمایی های فوری و ایجاد زنگ صدمات جبران ناپذیری به تولید وارد کرده است. از طرف دیگر ، برداشتن این دستورالعمل ها نیز می تواند مدتها طول بکشد. بنابراین ، هزینه ضرر و زیان بسیار زیاد است و گاهی اوقات جبران خسارت تولید نمی تواند برای سالها محاسبه شود.

روحی تأكید كرد: “ما تا آنجا كه ممكن است با انجام جلسات مختلف با مسئولان ، برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه های مختلف از جمله ریاست جمهوری ، كمیسیون بهداشت مجلس ، سازمان بازرسی كل كشور و صدور و اطلاع رسانی تلاش كرده ایم. باید تلاش كنیم ، اما واقعیت این است که بسیاری از تلاش ها بلاتکلیف هستند.

وی با پیشنهاد برخی راه حل ها ادامه داد: بخش نقدینگی واحدهای تولیدی را با کمک به تولیدکنندگان غیرمجاز تأمین کنید ، مطالبات مازاد آنها را از مراکز درمانی پرداخت کنید و سپس بسته های پشتیبانی غیرضروری را برای تأمین نقدینگی و بخشش ، استراتژی های تعویق و اقساط تدوین و اجرا کنید. دریافت حقوق و امتیازات ویژه از بانک مرکزی ، وزارت صمت ، وزارت دارایی و دارایی ، وزارت بهداشت ، وزارت کار ، سازمان برنامه و بودجه ، گمرک ، اداره مالیات و سایر کشورها. سایر سازمانهای مرتبط باید به زودی در دستور کار قرار گیرند

روحی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، دولت هزینه های حقوق ، بیمه و مالیات کارکنان را مستقیماً تأمین می کند تا از کاهش و تحریک تولیدکنندگان و حمایت از تولیدکنندگان در هنگام شیوع تاج جلوگیری کند. شکل دیگر حمایت دولت ، صدور وام های بدون بهره یا کم بهره به واحدهای تولیدی است.

به گفته روحی ، اگر این حمایت ها انجام نشود ، پس از سرکوب تاج ، شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی خواهیم بود. ما به عنوان نمایندگان سازندگان تجهیزات پزشکی مدتهاست که در مورد این اثرات هشدار می دهیم و امیدواریم که مسئولان صدای تولیدکنندگان را بشنوند و در اسرع وقت شاهد حل مشکلات سازنده باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا