علمی و پزشکی

تولید اندام‌های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید  

دکتر دس گیبسون مدیر مؤسسه فیلم‌های نازک، حسگرها و تصویربرداری غرب اسکاتلند (UWS) و محقق ارشد این پروژه گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در زمینه رباتیک صورت گرفته است، اما فاقد قابلیت‌های لازم در حوزه حسگرها. سیستم های رباتیک به طور کلی قادر به انجام برخی از وظایف نیستند، آنها آسان هستند، ربات ها دارای توانایی های خود هستند. قابلیت لمس

وی افزود: همکاری در این زمینه با شرکت گرافن یکپارچه (گرافن یکپارچه) منجر به توسعه فناوری حسگر فشار پیشرفته شده است که می تواند به انقلابی در سیستم های رباتیک کمک کند.

هوش مصنوعی به افراد ناتوان کمک می کند

این سنسورها از فوم گرافن سه بعدی ساخته شده اند و دارای روش حساس به فشار (piezoresistive) هستند. فوم گرافن هنگامی که تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد خواص منحصر به فردی از خود نشان می دهد. گرافن نام یکی از آلوتروپ های کربن است که از ساختار کریستالی لانه زنبوری دو بعدی تشکیل شده است.

هنگامی که این مواد تحت تنش قرار می گیرند، به صورت دینامیکی در مقاومت الکتریکی تغییر می کنند و این مواد با محدوده تنش اعمالی سازگار می شوند.

فاز بعدی این پروژه بر افزایش حساسیت این حسگرها متمرکز خواهد بود و پس از آن، کاربرد گسترده‌تر این سنسورها در سیستم‌های رباتیک مورد توجه قرار خواهد گرفت.

46

دکمه بازگشت به بالا