اقتصادی

تولید سامانه خنک‌کننده برای افزایش کارایی خودروها

سیستم خنک کننده خودرو عملیات تهویه اولیه و ثانویه را با جریان سیال از پمپ آب انجام می دهد.

به گزارش مخبران، مهدی شاهین، مدیرعامل شرکت های فناور از دریافت مجوز راه اندازی تولید این محصول خبر داد.

وی افزود: این محصول کاملاً مکانیکی بوده و بدون نیاز به برق و سنسور فقط با جریان سیال (ضد یخ) از طریق آب ریز پمپ آب کار خود را انجام می دهد.

شاهین خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت این طرح این است که عملکرد تصفیه را روی ترموستات باز یا بسته انجام می دهد. این دستگاه با یک ورودی و دو خروجی طراحی شده است.

موفقیت 100٪ در حفظ عملیات تهویه

وی یادآور شد: این قطعه پس از آزمایشات نشان داد که تهویه، تصفیه هوا و عملیات تخلیه و خلاء با موفقیت 100 درصدی ایجاد شده است.

شاهین افزود: این محصول که در حوزه های تخصصی مکانیک و طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، کاربردهای فراوانی از جمله آلاینده های نفتی و شیمیایی و حفاظت از محیط زیست در برابر حمل و نقل زباله دارد.

وی گفت: با توجه به اتوماتیک بودن تهویه اولیه و ثانویه، از لحظه روشن شدن خودرو تا خاموش شدن خودرو، عمر مفید موتور خودرو افزایش می یابد و خلاء در موتور ایجاد می شود.

شاهین خاطرنشان کرد: در این بخش مهندسی و طراحی اختراعاتی از جمله استفاده از آلیاژ آلومینیوم و قطعات برنز برای خنک سازی صورت گرفته است. این محصول راه های خاصی را برای جلوگیری از هر نوع مشکل خودرو طراحی کرده است تا خودرو متوجه آسیبی از ناحیه نشود.

مدیرعامل شرکت فناور با اشاره به سخنان معاون علمی رئیس جمهور گفت: طراحی قسمت خنک کننده خودکار سیستم خنک کننده خودرو که قبلاً تاییدیه های لازم را از ایران خودرو دریافت کرده است، مورد تایید تاسیسات نوآوری قرار گرفته است. و دفتر تجاری جدید معاون رئیس جمهور برای کشف فناوری و تجاری سازی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا