علمی و پزشکی

تولید محصولات ضد عفونی کننده سطوح سیلیکون برای درمان تاج

محققان دانشگاه مراغه ضد عفونی کننده ای را برای تولید ویروس تاج برای درمان شیوع ویروس تاج ایجاد کرده اند.

به گزارش مخبراندکتر غلامرضا مهدوی نیا ، استاد شیمی دانشگاه دانشگاه مراغه گفت: این محصول چند منظوره ، که می تواند در خانه ها ، مطب ها و بیمارستان ها استفاده شود ، دارای خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروسی است. تولید کنندگان برای سطوح و فضاهای داخلی گازهای خطرناکی تولید نمی کنند. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از آب Javelin ، گاز کلر آزاد شده علاوه بر خاصیت اکسید کننده قوی ، از سمیت بالایی نیز برخوردار است و می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. بو هم مصرف کننده را آزار می دهد. بنابراین ، یک ماده ضد عفونی کننده سازگار با محیط زیست ، بی بو و تولید کننده می تواند جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده ها مانند آب جامد یا ویتکس باشد. یکی از مهمترین مواد مورد استفاده ، آب اکسیژن شده است که به عنوان ماده ضد عفونی کننده آب ، مواد غذایی و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده ارزشمند با تجزیه گاز اکسیژن تولید می شود که هیچ گونه تأثیر محیطی ندارد.

وی توضیح داد: این محصول دارای 5٪ ترکیب اکسیژن بر پایه اکسیژن است که تا 5 برابر قابل رقیق شدن است و برای ضد عفونی سطوح سخت استفاده می شود. هیدروژن پراکسید علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ ، دارای فعالیت ضد ویروسی نیز هست.

دکتر مهدوی نیا خاطرنشان کرد: طبق مطالعات مختلف ، از مواد دیگری از جمله یون های نقره برای افزایش قدرت ضد میکروبی آب اکسیژن شده استفاده می شود. یون های نقره ای با غلظت کمتر از 300 نانوگرم در لیتر معمولاً از عوارض جانبی استفاده از آب اکسیژن شده برخوردار نیستند ، بنابراین از حداقل مقدار یون های نقره برای افزایش اثربخشی نوع سیلیکون استفاده می شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که آب اکسیژن دار می تواند ایجاد کند خوردگی روی سطوح فلزی است که نیاز به تعمیر دارد. در استانداردسازی حاصل ، برای این منظور از مهارکننده های پیچیده با توانایی جذب در سطوح فلزی و تشکیل یک فیلم نازک برای جلوگیری از زنگ زدگی سطح استفاده شده است. از افزودنیهای دیگر نیز برای افزایش اثربخشی پراکسید هیدروژن استفاده شده است که هیچ گونه تأثیر محیطی ندارد. بسته به درخواست مشتری ، متن فعلی ممکن است تغییر کند. از مقادیر بالای سیلیکون می توان برای عقیم سازی استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا