اقتصادی

ثبت بدترین عملکرد تاریخ اقتصاد کانادا

بین مارس و آوریل ، داده های جدید نشان می دهد که یک پنجم اقتصاد کانادا از بین رفته است.

به گزارش سی بی سی ، در سه ماه مه ، اقتصاد کانادا با 11.6 درصد کاهش یافته است ، بدترین عملکرد در تاریخ اقتصادی معاصر این کشور است. تنها در دو ماه مارس و آوریل ، اقتصاد کانادا با 20 درصد کاهش ، موثرترین دستاورد در ثبت این رقم عجیب و بی سابقه است.

تعطیلی گسترده تجارت به دلیل سقوط کرنا و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی مهمترین عامل رشد منفی اقتصادی 11.6 درصد در سه ماهه آوریل-آوریل کانادا ، 22.9 درصد رشد منفی و تولید صنعتی بوده است. با رشد منفی 22.2 درصد ، آنها تأثیر زیادی در عملکرد رکورد داشته اند ، اما نقش اصلی در این زمینه کاهش 97.4 درصدی در حمل و نقل و رستوران ها و هتل ها با رشد منفی 44.2 درصد است.

از سوی دیگر ، رشد در بخش نفت و گاز 1.8 درصد منفی و بخش کشاورزی تنها 0.02 درصد کوچکتر بود.

براساس دفتر بودجه پارلمان کانادا ، در یک سناریوی بدبینانه ، اقتصاد کانادا در سال جاری 12 درصد کاهش خواهد یافت و این بدترین حالت را با 20 درصد رشد در سه ماهه دوم سال بدتر می کند. حتی در سناریوی خوش بینانه ، اقتصاد کشور حدود پنج درصد در حال کاهش است و در هر دو مورد ، بدترین عملکرد آن از زمان گزارش ها در سال 1961 است.

این دفتر هشدار داد كه كسر بودجه دولت به 181 میلیارد دلار یا 12.7 درصد كل اقتصاد كانادا رسیده است.

پیش از این رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی مشاغل ، اظهار داشت: تأثیرات Quaid-19 بر اقتصاد کانادا ماندگار است و ما راهی برای احیای رشد بلند مدت و ناهموار داریم. تیف مکلم که خاطرنشان کرد: بانک مرکزی کانادا انتظار دارد که رشد فصلی مثبت در سه ماهه سوم سال هنگامی که مردم به تدریج به شغل خود باز می گردند ، اظهار داشت: “البته ، نباید اشتباه کنیم که انتظار داشته باشیم خیلی سریع اتفاق بیفتد.” به حالت اول برمی گردد

متوسط ​​رشد اقتصادی کانادا از سال 1997 تا 2019 0.2 درصد بود که بیشترین میزان آن در سپتامبر 2003 با 1.2 درصد و کمترین آن در دسامبر 2008 با 1.4 درصد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا