تبلیغات چاپی یکی از روشهای مهم و مؤثر برای تبلیغات و ترویج محصولات و خدمات است. در این روش، از چاپ روی مختلفی از جمله کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت و … استفاده میشود تا به مشتریان پیام موردنظر رسانده شود. در این مقاله به بررسی مزایا و نحوه استفاده از تبلیغات چاپی پرداخته خواهد شد.
مزایای تبلیغات چاپی
1- دسترسی به هدفمندان: با استفاده از تبلیغات چاپی، میتوان به هدفمندان خود دسترسی پیدا کرد و پیام خود را به آنها منتقل کرد.
به عنوان مثال، اگر شما یک کسبوکار برای فروش لباسهای زنانه دارید، با استفاده از تبلیغات چاپی میتوانید به زنان جوان و میانسال هدف خود دسترسی پیدا کنید.
2- قابلیت انتشار گسترده: تبلیغات چاپی به راحتی قابل انتشار است و میتوان آنها را در محلهای مختلفی از جمله مراکز خرید، رستورانها، کافهها، دفاتر و … قرار داد.
3- افزایش شناخت برند: با استفاده از تبلیغات چاپی، شما میتوانید شناخت برند خود را در بازار افزایش دهید و برای مشتریان خود به یاد ماندنی شوید.
4- قابلیت انطباق با بودجه: تبلیغات چاپی قابلیت انطباق با بودجه شما را دارد. شما میتوانید برای تبلیغات خود از کارت ویزیت ساده تا بروشورهای چند صفحهای استفاده کنید.
5- ارائه اطلاعات جامع: با استفاده از تبلیغات چاپی، شما میتوانید اطلاعات جامعی درباره محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، با استفاده از کاتالوگ، میتوانید تصاویر و جزئیات فنی محصولات خود را به مشتریان نشان دهید.
یکی از شیوه های درآمدی گرافیست ها طراحی قالب ها و طرح هایی است که می توان از آن برای تبلیغات استفاده کرد، در مقاله تبلیغات چاپی چیست به تمامی ابعاد این موضوع می پردازیم.چاپ یکی از موثرترین شیوه های افزایش درآمدی است که شما می توانید برای سفارش از همین حالا اقدام کنید.
تعریف تبلیغات چاپی
در یک عبارت ساده به فرایند چاپ و تکثیر کردن طراحی هایی که گرافیست ها انجام می دهند تبلیغات چاپی می گویند.
طراح ها می توانند برای انواع مختلف محصولات چاپی مانند : کاتالوگ ، بروشور ، ساک دستی ، سربرگ و … طرح درست کنند. هر یک از این محصولات به مراتب به درد یک نوع از کسب و کار می خورد و متناسب با آن کاربرد دارد.
برای مثال اگر در فروشگاه دیجیتال پای بگذارید می توانید به صورت مکرر با کاتالوگ ها و بروشور های مواجه شوید که محصولات فروشگاه را به شما معرفی می کنند.البته توجه داشته باشید که بروشور با کاتالوگ تفاوت های کوچک ولی موثری دارد که در مقاله به آن پرداخته ایم.
برای یک فروشگاه دیجیتال و یک فروشگاه لوازم خانگی ، چاپ کاتالوگ بهترین گزینه است و این درحالی است که برای مراکز آرایشی و بهداشتی ، بروشور کاربرد بیشتری دارد و تاثیر آن به مراتب بر روی مشتری بیشتر است.
پس متوجه شدیم که هر کدام از محصولات چاپی بدرد کسب و کاری می خورند و مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر هنوز به کاربرد انواع محصولات چاپ در کسب و کار های مختلف پی نبرده اید می توانید مثال زیر را مطالعه کنید.
نحوه استفاده از تبلیغات چاپی
1- تعیین هدف: برای شروع تبلیغات چاپی، شما باید هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، آیا شما قصد دارید شناخت برند خود را افزایش دهید یا محصولات جدید خود را به مشتریان معرفی کنید؟
2- طراحی پیام: پس از تعیین هدف، باید پیام مناسب برای تبلیغات خود طراحی کنید. پیام شما باید جذاب و متناسب با هدف و مخاطبان شما باشد.
3- انتخاب نوع چاپ: برای تبلیغات چاپی، شما میتوانید از نوعهای مختلفی از جمله کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت و … استفاده کنید. برای انتخاب نوع چاپ، باید به هدف و بودجه خود توجه کنید.
4- انتخاب محل قرارگیری: برای تبلیغات چاپی، شما باید محل مناسبی را برای قرارگیری تبلیغات خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسبوکار آنلاین دارید، میتوانید تبلیغات خود را در فضای مجازی قرار دهید.
5- اندازهگیری عملکرد: برای اندازهگیری عملکرد تبلیغات چاپی، شما باید از روشهای مختلفی از جمله پرسشنامه، بازخورد مشتریان و … استفاده کنید.
مثالی ساده برای تبلیغات چاپی
تصور کنید که مسئولیت تبلیغات یک فرد مشهوری را در یک شهر بزرگ بر عهده گرفته اید ، این فرد می خواهد در ماه آینده کنسرتی اجرا کند و شما موظف هستید که تمامی مردم شهر از این کنسرت خبردار شوند.
بهترین راه برای خبردار کردن مردم از این کنسرت چه نوع محصول چاپی ای است ؟
با کمی اندیشه متوجه می شویم که برای این فعالیت و گرده همایی بهترین گزینه چاپ تراکت و پوستر در مناطق شلوغ شهر است.
با نصب پوستر ها بر در و دیوار شهر می توانید مردم را مجاب به توجه به کنسرت شما بکنید.در نتیجه همه متوجه خواهند شد که فلان خواننده در فلان تاریخ کنسرتی برگذار می کند.
حالا که فهمیدیم تبلیغات چاپی چیست به انواع آن می پردازیم.
انواع تبلیغات چاپی
در بخش های قبلی به صورت خیلی کلی اشاره کرده ایم که محصولات چاپی عبارت اند از چی ، در این قسمت تمامی این محصولات را به صورت جز به جز مورد بررسی قرار می دهیم.
تبلیغات مطبوعاتی
تبلیغات مطبوعاتی مانند تبلیغ کردن رویدادی از طریق روزنامه ها و نشریات است، یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات چاپی روزنامه ها و یا مجلات هستند.
استفاده از این روش مزایای در پی دارد که به آن می پردازیم :
مخاطب فقط یک خواننده است پس اهمیت پیدا می کند
مخاطب هنگامی که به خواندن می پردازد یعنی این که به دنبال چیزی جذاب می گردد پس تبلیغات خوب می توانند خیلی بیشتر موثر باشند
توجه داشته باشید روزنامه ها به دلیل اینکه هر روز چاپ می شوند ، از سوی خواننده هیچ دلیل برای نگه داشتن برگه باقی نمی ماند و روزنامه ها معمولا در آخر روز دور ریخته می شوند و یا صرف برخی از کار های دیگر می شوند.
اما مجله ها با ظاهر جذاب تری که دارند و البته هزینه بیشتری که مشتری در قبال آن پرداخت می کند به دور ریخته نمی شوند و ممکن است نگه داشته شوند و یا به سایر افراد معرفی گردند.
کاتالوگ در تبلیغات چاپی
کاتالوگ ها برای معرفی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، شما می توانید برای همین حالا اقدام کنید و تخفیف ویژه 28% را ازان خود کنید.
این محصول چاپی برای شرکت های بزرگ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع پلی هستند در میان مصرف کننده و تولیدکننده تا محصولات و یا خدمات را معرفی کنند.
فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها ، شرکت های بزرگ ، دفتر های خدماتی و… از مراکزی هستند که با کاتالوگ ها سر و کار دارند.
جالب است که بدانید کاتالوگ ها به خودی خود انواعی دارند و هر کدام از این انواع برای یک کسب و کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، برای اطلاع بیشتر درباره این موضوع می توانید مقاله را مطالعه نمایید.
بروشور در تبلیغات چاپی
بروشور ها هم مانند کاتالوگ ها کاربرد بسیار مناسبی در هر نوع کسب و کاری دارند، بروشور ها به صورت کلی برخی از ویژگی های یک محصول و یا خدمات را به مشتری ارائه می دهند.برای از همین صفحه اقدام کنید و با ما تماس بگیرید.
بروشور ها معمولا شامل اطلاعاتی مانند رنگ ، وزن ، قیمت ، روش مصرف و.. را به مخاطب انتقال می دهند.
بروشور ها نیز انواع مختلفی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ می شوند، قیمت این ها ارزان تر از سایر تبلیغات است و مطالعه کردن آن بسیار ساده و شکیل است.
حال که متوجه شدیم تبلیغات چاپی چیست می پردازیم به :
پوستر در تبلیغات چاپی
پوستر ها با ادغام خلاقیت گرافیک و هنر تبلیغات می توانند مخاطب را به خود جذب کنند ، پوستر ها از محصولاتی هستند که می توانند به راحتی مخاطب را مورد هدف قرار دهد و هدف خود را خالی کند.
پوستر ها همانند مثالی که باهم زدیم می توانند رویداد های مهم و اخبار جذاب را به خواننده منتقل کنند.
رنگ و طرحی که در پوستر ها مورد استفاده قرار می گیرد شاید از مهم ترین بخش های چاپ این محصول باشد ، با استفاده از پوستر ها مخاطبان شما چند برابر می شوند و شما نیازی به توجه به فرد ندارید.
شما می توانید پوستر خود را در محلی نصب کنید که روزانه هزاران نفر از آن جا گذر می کنند و تبلیغ شما را به صورت رایگان مشاهده می کنند. هر چه طرح و گرافیک و متن استفاده شما جذاب تر باشد مخاطب را به خودش بیشتر نزدیک می کند.
برای چاپ پوستر و سایر محصولات چاپی مورد نظر خود از می توانید همین حالا اقدام کنید.
اکنون که متوجه شدیم تبلیغات چاپی چیست می پردازیم به :
کارت پستال در تبلیغات چاپی
کارت پستال ها به عنوان یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی کاملا مورد استفاده افراد و شرکت ها قرار می گیرند.
این قطعات بدون نیاز به هیچ بسته بندی تولید می شوند و تولید آن ها هم از هزینه کم برخوردار است و هم از سرعت بالا.
کارت پستال ها انواعی دارند و به یک شکل تولید نمی شوند هر کدام از کارت پستال ها بدرد کسب و کار یا مناسبتی می خورد.این کارت ها در گذشته برای مدت زیادی به صورت تک لت چاپ می شدند ولی امروزه به دولت و سه لت هم نیز برای آن ها مناسب است.
اوراق اداری در تبلیغات چاپی
به تمامی کاغذ هایی که در شرکت ها ، اداره ها مراکز و سازمان های دولتی و چه غیر دولتی ، چه رسمی و چه غیر رسمی استفاده می شود اوراق اداری می گویند.
در تمامی این مراکز کاغذ ها به یک شکل هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند و این به این دلیل است که برای این که کاغذ های اینجور مراکز نظمی بگیرند ، همگی به شکل هم هستند.به این کاغذ ها معمولا ست اوراق نیز گفته می شود.
شما همچنین می توانید برای همین حالا اقدام کنید و اولین قدم را در افزایش روند فروش خود بردارید.
مزایای تبلیغات چاپی
تا به اینجا به انواع تبلیغات چاپی پرداخته ایم و حتی بیشتر از این ها هم توضیح دادیم، در این بخش قصد داریم که اطلاعاتی را ارائه دهیم که به صورت کامل با مزایای تبلیغات چاپی آشنا شوید.
مشتریان به راحتی با محصول ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات مورد نظر خود را مشاهده می کنند.
به دلیل کوچک و کم حجم بودن جابجایی راحتی دارند و می توانند دست به دست شوند.
مشتری می تواند محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند
حذف شدن واسطه ها برای معرفی محصولات و…
زمان هدر نمی رود و به دلیل افزایش تقاضا فروش سریع و بدون وقفه انجام می گردد.
دسترسی خیلی سریع مشتریان به اطلاعات تماس مانند شماره و ایمیل
امیدواریم از مقاله تبلیغات چاپی چیست لذت برده باشید، برای خرید هرگونه محصولات چاپی خوب از همین حالا اقدام کنید تا از تخفیف ویژه برخوردار شوید.
چاپ پرچم رومیزی ریشه دار جز پر طرفدار ترین و پرمصرف ترین پرچم های قابل چاپ در این مجموعه و بازار می باشد.