حوادث

جدی‌ترین چالش‌های ایمنی در مرکز تهران چیست؟

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران بافت فرسوده، معابر باریک، جمعیت زیاد و تغییر کاربری‌ را نگرانی‌های جدی آتش‌نشانی در محدوده مرکزی پایتخت دانست.

به گزارش مخبران، سید جلال ملکی در چهل و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه ۱۲، بافت فرسوده این منطقه است، گفت:‌ معابر باریک، جمعیت زیاد و تغییر کاربری‌های صورت گرفته نیز از دیگر نگرانی‌های جدی ما در این منطقه است.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته افزایش تعداد شیرهای هیدرانت در محدوده این منطقه انجام شده است اما هنوز جای خالی مشارکت شهروندان برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و پیشگیری از بروز حوادث احساس می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی تهران در حال انعقاد قرارداد با سازمان آموزش و پرورش برای آموزش اصول ایمنی و آتش‌نشانی به دانش آموزان، کادر آموزشی مدارس و سرایداران مراکز آموزشی است. همچنین نیروهای شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ماه اسفند سال گذشته با اصول ایمنی و آتش‌نشانی آشنا شدند که آموزش به نیروهای این شرکت بعد از عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:‌

اعلام اسامی برخی از ساختمان‌های «بسیار پرخطر» در مرکز تهران

شناسایی بیش از ۱۹۰۰ ساختمان «بسیارپرخطر» و «پرخطر» در قلب تهران

در ادامه این نشست، امیر هاتفی مدیر منطقه ۵ عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گفت: این مورد که پیشگیری از درمان بهتر است باید در میان مدیران شهری مد نظر قرار گیرد، چون ما با مشکلات زیادی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران دست و پنجه نرم می‌کنیم. معابر بسیار باریک، نحوه پارک خودروها خصوصا در محدوده مراکز اداری و تجاری و… از مشکلات عدیده ماست و نحوه دسترسی نیروهای آتش نشانی در بسیاری از معابر بسیار سخت صورت می‌گیرد که امیدواریم با کمک مدیران شهری این موراد رفع شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا