عمومی

جدیدترین تحقیقات علمی در مورد خواص عسل گون

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که پس از هیدرولیز ساکارز و تبدیل آن به فروکتوز و گلوکز ، فروکتوز پایدار نیست و به گلوکز تبدیل می شود. هنگام اندازه گیری ، این نسبت تغییر می کند و فروکتوز به گلوکز تبدیل می شود. امروزه با پیشرفت پزشکی این امر با جراحی امکان پذیر شده است. پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که در این موارد بهتر است عسل را با کندر مصرف کنید.

اگر عسل را مستقیماً از زنبوردار خریداری می کنید ، عسل دارای کیفیت خام و فرآوری نشده است. در یک مطالعه ، عسل به اندازه دیفن هیدرامین و دکسترومتورفان در درمان سرفه موثر بود. مطالعات انجام شده در زمینه عسل نشان می دهد: عسل حاوی هشتاد ماده مفید برای انسان است ، از جمله در درمان بیماریهای سرد معده ، قولنج ، بیماریهای کلیوی و ریوی مانند: ذات الریه، خروپف، تنگی نفس، خشونت ریه و گرفتگی صدا. آلرژی، تسکین سرفه کودکان ، بهبود خواب ، درمان بیماری های مفصلی مانند رومانیسم، سرطان برونش در ریه ها ، درمان بیماری های قارچی و عفونی و التیام زخم هایی مانند بخیه و جراحی و سوختگی.

در واقع ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که عسل گون به عنوان آرام بخش (ماده ای که باعث تحریک و التهاب می شود) به تسکین سرفه های ناشی از استفاده از عسل به عنوان غشای محافظ در گلو کمک می کند.

عسل به آرامش اعصاب و رفع خستگی کمک می کند. این تفاوت های مهم به سرعت به تشخیص عسل تقلبی از عسل واقعی کمک می کند. اگر مطالعات متعدد روی عسل را بیشتر مطالعه کنید نشان می دهد که دارای اثرات ضد اضطراب ، ضد افسردگی ، ضد تشنج و ضد درد است و از سیستم عصبی مرکزی محافظت می کند. همین تغییر نشان می دهد که نسبت فروکتوز به گلوکز کمتر است ، با درصد بیشتری از فروکتوز و نسبت فروکتوز به گلوکز نه کمتر از 0.9. این بیماری در فصل باروری نوزادان شایع تر است.

نکته دیگری که خانم امیدپور در این فیلم به آن اشاره می کند این است که حرارت دادن عسل آنزیم های خوب موجود در عسل را از بین می برد. دیده شده است که در برخی از عسل های تغذیه ای ، آنزیم ها یا اسیدهای شیمیایی خاصی برای تجزیه مولکول و کاهش میزان ساکاروز (قند) در آن اضافه می شود. از طرفی سبکی شهد گیاهی رنگ ملایمی به عسل می بخشد و این باعث سردرگمی برخی از افراد در مورد کیفیت این محصول می شود.
تشخیص عسل تقلبی یا عسل طبیعی را می توان توسط برخی زنبورداران و زنبورداران حدس زد ، اما تشخیص دقیق عسل فقط در آزمایشگاه های عسل امکان پذیر است. رنگ ، بو و طعم عسل مربوط به نوع گیاهی است که زنبور عسل شهد از آن جمع آوری کرده است. اگر حاوی ناخالصی باشد ، روی انگشت شما جمع شده یا پخش می شود.

اگر مقداری موم در گلدان عسل یا روی عسل خرد شد ، شک کنید که عسل طبیعی است ، زیرا در مرحله استخراج عسل ، عسل بدون هیچ گونه مواد اضافی به دست می آید. طعم عسل واقعی و خالص فقط چند دقیقه در دهان می ماند ، اما عسل تقلبی طعمی طولانی مدت خواهد داشت زیرا شکر طعم شیرین را در دهان نگه می دارد. با این حال ، حباب هایی در داخل عسل تقلبی ایجاد می شود و این نوع عسل هرگز منبسط نمی شود. اگر عسل واقعی را در کاسه ای با زرده تخم مرغ بریزید ، وقتی مخلوط را هم بزنید طعم آن شبیه زرده تخم مرغ می شود. وقتی گرم می شود ، عسل واقعی به سرعت منبسط می شود و هیچ فومی در آن باقی نمی ماند.

این بو ممکن است با گرم شدن و سرد شدن تغییر کند ، اما عسل تقلبی بویی ندارد یا می تواند بوی ترش داشته باشد. عسل واقعی از نظر بافت بسیار سخت است و به راحتی حرکت نمی کند ، در حالی که عسل تقلبی شل است و به سرعت می ریزد. عسل به دلیل خاصیت ضد قارچی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی ، مشکلات پوست سر را به خوبی حل می کند.

پس از مدتی ، فرد مبتلا به آلرژی ممکن است حساسیت کمتری نسبت به گرده داشته باشد ، که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در آنها شده و در نتیجه علائم و حساسیت های فصلی کمتری ایجاد می شود. متأسفانه ، بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که عسلی که در خاک رس یا به اصطلاح شکر قرار می گیرد تقلبی است ، اما در واقع این یک فرایند کمتر قابل درک است که برای عسل طبیعی اتفاق می افتد.

این زنبورها مستعمرات خود را روی درختان و شکاف کوه ها می سازند و برداشت عسل از بسیاری از این کلنی ها دشوار است. فروش عسل زنبور عسل با ساکارز زیر 1 درصد در این مجموعه با قیمت مناسب ارائه می شود. این عسل قابلیت بازگشت در گرم و سرد را دارد. به این قابلیت تغییر قندها به یکدیگر تحرک گفته می شود. عسل واقعی اغلب حاوی ناخالصی های کوچکی است که از گرده یا ذرات اصلاح شده تشکیل شده است. با گذشت زمان ، عسل می تواند رنگ خود را تغییر داده ، تیره تر شود و این می تواند بر طعم آن تأثیر بگذارد.

یکی دیگر از راه های اشتباه برای تشخیص عسل با کیفیت خوب توجه به رنگ عسل است! زنبورداران از روشهای آزمایشگاهی برای شناسایی عسل طبیعی استفاده می کنند. این بهترین راه برای تشخیص عسل طبیعی است. نکته بعدی که باید در مورد عسل خوب و خالص ذکر شود و تصورات غلطی در مورد آن در بین توده ها وجود دارد ، بحث قند زدن عسل است؛ اعتقاد عمومی این است که اگر عسل طبیعی در یخچال و قند قرار گیرد ، به این معنی است که عسل از شکر تهیه شده است و اصلاً خالص و طبیعی نیست! مخلوط کردن عسل با آرد برای زخم های سطحی ، به ویژه به عنوان ضماد مفید است. یک قاشق غذاخوری عسل ، مقداری آب و دو تا سه قطره سرکه مخلوط کنید. اگر با نمک مخلوط شود و مرتباً روی لکه های آبی مالیده شود ، درمانی است.

عوامل ایجاد کننده بیماری Aspergillus flavus و Aspergillus fumigatus هستند. در این میان ، Aspergillus flavus از اهمیت بیشتری برخوردار است و نقش بیشتری در بروز بیماری دارد. هر دو قارچ می توانند نوزادان و بزرگسالان را آلوده کنند. میزان ساکارز موجود در عسل باید بین 3 تا 5 درصد تا 5 درصد ساکارز در ایران استاندارد باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل گون این رادیکال های آزاد را مسدود کرده و سلامت قلب را افزایش داده و ایمنی را افزایش می دهد. عسل طبیعی حاوی مقادیر زیادی فروکتوز ، گلوکز و مونوساکاریدها است و حدود 70 تا 80 درصد قند دارد که شیرینی آن را تامین می کند. به طور کلی گون سطوح بالای کلسترول خون را کاهش داده و تنظیم می کند. همچنین به کنترل قند خون کمک می کند. آلوئه ورا عملکرد گلبول های سفید خون را که نقش ویژه ای در سیستم ایمنی بدن دارند و وجود میکروب ها را به سایر سلول های خونی گزارش می دهند ، ترمیم و بهبود می بخشد.

اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت تقریباً بیش از 70 درصد گون باشد ، احتمال اینکه زنبور عسل فقط شهد آن گل را جمع آوری کند افزایش می یابد و در نتیجه ، عسل تولید شده در این شرایط را عسل یکپارچه می نامند. شهد گلهای علفی جمع آوری شده توسط زنبورها ، علاوه بر خواص کلی عسل ، دارای خواص منحصر به فرد دیگری است که آن را از سایر عسل ها متمایز می کند. باید بدانید که آلوئه ورا به هیچ وجه هیچ یک از عوارض جانبی آلوئه ورا را ندارد ، زیرا فقط شهد توسط زنبور عسل برداشت شده است و در طی تغییراتی که در بدن زنبور ایجاد می شود ، آلوورا نخواهد داشت .

دکمه بازگشت به بالا