اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات علیرغم اطلاعیه اخیر سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر تعلیق مجوز چند شرکت هواپیمایی توسط هفت ایرلاین داخلی به دلیل افزایش قیمت ها و برخی پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش مخبران، از زمان افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما از اوایل تیرماه امسال تاکنون جلسات متعددی بین مسئولان هواپیمایی کشوری، وزیران راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد که در نهایت با شکست مواجه شد. شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پرهزینه کرونا باعث افزایش نرخ پروازها شده است.

این اتفاق زمانی رخ داد که سازمان هواپیمایی کشوری اقدام موثری برای جلوگیری از این افزایش قیمت انجام نداد و در نهایت نرخ پروازهای داخلی به بالای 30 درصد افزایش یافت. جالبتر اینکه در چند وقت اخیر نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته، بلکه پروتکل های بهداشتی نیز نادیده گرفته شده و این موضوع بارها صدای مردم و نمایندگان مجلس را درآورده است.

جریمه های جزئی و ادامه تخلفات توسط شرکت های هواپیمایی
نرخ بلیت پرواز در روز جمعه (7 نوامبر)

در این بین سازمان هواپیمایی کشوری در ماه های اخیر تنها چند اطلاعیه صادر کرده است که هیچ پاسخی به این موضوع نداشته است. اخیراً این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل عدم توجه به اخطارهای شرکت های هواپیمایی مختلف که مقررات بهداشتی (مانند محدودیت ظرفیت 60 درصدی) در داخل کشور را رعایت نمی کنند، مجوز برخی شرکت های هواپیمایی متخلف از سقف نرخ ها به حالت تعلیق درآمده است. پروازها و فروش بلیت بالا

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات مذکور، ایرلاین های ارجاعی به اطلاع عموم و به منظور حفظ حقوق عمومی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد. مسافران می توانند شکایات خود را برای رعایت موارد فوق به سازمان هواپیمایی کشوری یا به سایت این سازمان ارسال کنند.

اما همچنان نرخ پروازها بالاست و تغییری در این قیمت‌ها وجود ندارد که نشان می‌دهد چنین جریمه‌هایی تاثیر چندانی بر ایرلاین‌ها نداشته است و در صورت بازگشت نرخ‌های داخلی به قیمت قانونی سابق، اقدامات جدی‌تری انجام خواهد شد. ضروری

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا