اقتصادی

جزییات شکایات از وزیر ارتباطات

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لیستی از شکایات علیه وزیر ارتباطات را منتشر کرد.

به گزارش مخبران ، روز چهارشنبه خبر فراخوان وزیر ارتباطات به دادسرای فرهنگ و رسانه در رسانه ها اعلام شد که نشان می دهد دادستان کل کشور چندین مورد تخلف علیه وزیر ارتباطات اعلام کرده است. محمد جواد آذری زهرمی علی رغم حکم رئیس دولت در مرکز ملی فضای مجازی ، که به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین المللی توصیه کرده است ، از اجرای دستور قضایی برای فیلتر اینستاگرام خودداری کرده است. مسدود کردن ، احضار پیام های رسانه های خارجی.

متعاقباً ، سید جمال هادیان جاواره ، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تصاویری از دلیل شکایت و اظهارات آذری زهرمی را در توییتر منتشر کرد: تحقیق از طرف بازپرس پرونده. با شنیدن و دریافت پاسخ ، افسر تحقیق دستور آزادی وزیر ارتباطات را که در حال حاضر در محل کار است صادر کرد.

وزیر ارتباطات در دفاع از خود نوشت: “دادستان کل کشور دستور دادیار شیراز را به حالت تعلیق درآورد و در دستورات بعدی دادستان کل کشور از اصطلاح” فیلتر کردن موارد محتوای مجرمانه اینستاگرام “استفاده کرد که با یکدیگر متفاوت است. “جدا از این مشخصات ، مطابق مواد 749 و 751 قانون مجازات اسلامی ، شرکت های اینترنتی موظف به اجرای دستورات قضایی هستند و هیچ اعتراضی وجود ندارد ، زیرا در هیچ قانونی وزیر ارتباطات مسئولیت اجرای دستور قضایی را ندارد.”

به دنبال انتشار این خبر ، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: “پرونده آذری زهرمی با تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است و بیشتر این ادعاها در متن منتشره منتشره ریخته شده است.” این نتایج گزارش ها است که به دلیل ماهیت اولیه تحقیقات و پرونده ، طبق متن روشن قانون از انتشار جزئیات معاف است. “

همچنین ، یکی از دلایل شکایت آذری زهرمی این است که در حالی که اینستاگرام فیلتر نکرده است ، در این بیانیه آمده است: “در دو سال گذشته و در دور جدید دادسرای تهران ، اعلام شده است که به منظور تکذیب شبکه های اجتماعی ، یا فیلتر کردن شبکه های اجتماعی.” دستور صادر نشده است. “

امروز اما ، هادریان در توییتر خود نوشت: دادستان محترم کل کشور گفت: ادعای وزیر ارتباطات مربوط به چشم پوشی از حکم دادگاه فیلتر اینستاگرام نیست. برخی محدودیت های دیگر اعلام یا اعمال نشده است. وی در سخنرانی های خود به چندین شکایت اشاره کرد. برای آگاهی افکار عمومی ، لیست شکایات به شرح زیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا