حوادث

جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر براساس دستورالعمل جدید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از تعیین مجدد معتادان مواد مخدر طبق رهنمودهای جدید خبر داد و گفت: براساس تصمیم کمیته درمان ، دو مرکز قرنطینه ایجاد شده است تا معتادان پس از کنترل اعتیاد و بیماری عروق بیماری کرونا قلب جمع آوری شوند. در این دو مرکز ” منتقل شود. یک مرکز قرنطینه برای افرادی که اولین علائم تاج و مراکز برای مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب ندارند.

به گزارش مخبران سردار مسعود زاکدیان در گفتگو با یک برنامه رادیویی درباره ساز و کارهای جمع آوری اعتیاد گفت: برنامه جمع آوری مواد مخدر در کشور بی سابقه است. در این دوره مشکلات کاری مشخص شد و اقدامات خوبی برای رفع آنها انجام شد. به خصوص در دوره جدید ستادهای مبارزه با مواد مخدر ، به این موضوع پرداخته شده و مهارتهای خوبی برای حفظ معتادان تهیه و فراهم شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه با شروع بیماری عروق كرونر قلب این ترس وجود داشت كه تعداد معتادان معتاد در این شهرستان به كورو ویروسی آلوده شود. بیماری کرون.

برای این منظور ، این جلسه در اوایل اسفند توسط کمیته مبارزه با مواد مخدر و تحت مسئولیت معاون وزیر بهداشت تشکیل شد و مقرر شد که این مجموعه تشکیل نشود ، همچنین تعداد افراد در مراکز درمانی تشکیل شود. این 16 نفر به دلیل ضعف قانونی موجود تکمیل و آزاد شدند و مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورد.

وی افزود: پس از تلاش پلیس و مطالبات مردم در جلسه رهبر ملی مبارزه با کرونا تصویب شد که تجمع این افراد باید دوباره صورت گیرد. با ساز و کار توضیح داده شده توسط وزارت بهداشت ، کمیته درمانی تشکیل شده و دستورالعملهای جدیدی برای جمع آوری و نگهداری این افراد اعلام شده است.

سردار ذاکدیان به مراکز بازداشت شده در نظر گرفته شده برای مراقبت از این افراد اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم کمیته درمان ، دو مرکز قرنطینه ایجاد شده است تا معتادان جمع آوری شده پس از بررسی بتوانند به این دو مرکز منتقل شوند. اعتیاد و بیماری عروق بیماری کرونا قلب. ” یک مرکز قرنطینه برای افرادی که اولین علائم تاج و مراکز برای مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب ندارند.

وی اظهار داشت: پیکر محمد رسول الله در تهران مسئولیت اصلی افرادی را که علائم بیماری دارند را بر عهده گرفته است و مرکز دیگر مسئولیت نگهداری از این افراد را بدون علائم به عهده گرفته است.

با توجه به اقدامات انجام شده ، رئیس پلیس دارایی ناجا گفت: “در روز اول حدود 150 نفر به مرکز ماده 16 سازمان زندانها منتقل شدند و پس از بازرسی در این مرکز نگهداری می شوند.”

سردار ذاکدیان با بیان اینکه این اقدام به طور همزمان در سایر شهرها اعلام شده است ، افزود: “ماساد این کار را انجام داده است و تاکنون حدود 500 نفر جمع شده اند و این اقدام در استانهای دیگر توسعه یافته و نگرانی مردم از آن وجود دارد.” کاهش می یابد

وی افزود: با توجه به آمادگی استانها ، فرمانداران به عنوان روسای شوراهای مبارزه با موادمخدر هر استان وظیفه نظارت بر پرونده ها را بر عهده دارند و پلیس آمادگی حمله به هر نقطه و با هماهنگی را دارد. تمام پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید.

وی گفت: “این بسیار مهم است که ما بتوانیم از مهارت هایی که برای این افراد ایجاد شده است محافظت کنیم و اجازه ندهیم که آنها به این چرخه بازگردند.” پس از آزادی این افراد ، باید از ساختارهای مختلفی مانند سازمان بهزیستی و بسیج و کمیته امداد استفاده کنیم. البته ما به موازات پلیس مبارزه با مواد مخدر دفاتر امداد و مشاوره راه اندازی کرده ایم ، اما محدود هستند.

وی اظهار داشت: فقط 600 نفر در کلانتری نگهداری می شوند و اصل نگهداری بر عهده آژانس هایی همچون بهزیستی و سازمان زندان ها و سایر سازمان هایی است که در زمینه نگهداری فعالیت می کنند. همچنین ، کمیته مرکز ماده 16 تحت نظارت سازمان بهزیستی است که سیاست های کلی در مورد این افراد تنظیم و نظارت می شود.

سردار زاچاندیانوس ضمن بیان اینکه حضور این افراد در جامعه مشکل ساز است ، تصریح کرد: این افراد در مناطقی حضور می یابند که از امتیازات کمتری برخوردار باشند و حاشیه نشینی شده و افراد ضعیفی در جامعه در آنجا زندگی می کنند و مستقیماً با مردم ارتباط برقرار می کنند. .

وی افزود: حضور این افراد در بسیاری از مناطق باعث اختلال در ساختارهای اجتماعی این مناطق شده و مشکلات جدی را برای مردم به وجود آورده است و این اصطکاک اجتماعی که در این مناطق وجود دارد مطمئناً باعث ایجاد آلودگی برای افراد سالم در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا