اقتصادی

حرکت رو به رشد شورای قیمت‌گذاری در انگیزه‌بخشی به کشاورزان

مخبران/ مرکز رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: هیئت قیمت با کمک دولت و نهادهای متولی حرکت رو به رشدی داشته و توانسته است اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل و انگیزه بخشد. تهیه کنندگان.

محمدجواد عسکری، چهارشنبه 20 آبان در نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه که در مسجد جامع تاریخی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی یکی از جدی ترین موضوعات در حوزه توسعه پایدار است. و اساس توسعه در بخش کشاورزی ایجاد می شود. اگر امنیت غذایی به عنوان یک موضوع عمده در بخش کشاورزی جوامع بشری برنامه ریزی نشود، ما متضرر خواهیم شد.

با تاکید بر اینکه حمایت از بخش کشاورزی می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند، بخش کشاورزی با حداقل سرمایه‌گذاری سه برابر بخش صنعت بازدهی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون کشاورز دارد گفت: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی در اقتصاد کشور است که 25 درصد به اقتصاد کشور کمک می کند، 45 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و منبع اشتغال است. باید از همه توانایی ها و پتانسیل ها برای توسعه کشاورزی استفاده کرد.

این نماینده در مجلس ملت گفت: مجلس قوانین خوبی برای صنایع تولیدی، صادراتی و تبدیلی وضع کرده و تلاش شده تا مسیر تولید، توسعه و ارز هموار شود. طرح امنیت غذایی یک قانون در حوزه قانونگذاری است.

وی گفت: تابلوی قیمت با کمک دولت و سازمان های حفاظت از محیط زیست حرکت رو به رشدی داشته و توانسته است اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و تولیدکنندگان را برانگیزد. خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اقدامات هیئت بهای صادرات روند مثبتی داشته است. با تشکیل تابلوی قیمت، قیمت ها منطقی می شود و انگیزه هایی برای تولیدکنندگان ایجاد می شود تا در بخش صادرات، صادرکنندگان بتوانند محصولات را با بازار مناسب صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه امروز 500 میلیون نفر در حاشیه کشور به محصولات کشاورزی ایران علاقه مند هستند، گفت: انار محصول ارزشمندی در سبد میوه خانوار است و باید به زودی این نشست با حضور مسئولان استانی و کشوری و باغداران برگزار شود. . می توان انار را به موقعیت واقعی رساند و رفع تنگناها و نواقص در تولید این میوه را انجام داد تا صادرات و توسعه باغات و صنایع تبدیلی در قالب نقشه راه ایجاد شود.

وی ارزش افزوده محصول انار را بالا دانست و بیان کرد: در کمیسیون کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی، ایجاد پنجره واحد زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تا زمانی که سرمایه گذاران به متولی مراجعه کنند ایجاد شده است. در قالب درخواست و درخواست خود در زمینه تخصیص زمین برای فعالیت های بخش کشاورزی بدون نگرانی قابل تحقق است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سود ارزی محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی خاطرنشان کرد: اگر برای تولید غذای سالم و محصولات سالم در حوزه سلامت جوامع بشری هزینه شود قطعا هزینه درمان 10 برابر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: یکی از طرح های جدی کمیسیون کشاورزی، طراحی سناریوی توسعه سطح کشاورزی موجود متناسب با خشکسالی، در زمینه سایر ظرفیت ها برای بهره برداری بهینه از منابع آبی است. منابع آبی.

عسگری با تاکید بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال با بهره گیری از همه ظرفیت ها، گفت: رشد فضای دانش بنیان در بخش کشاورزی تنها چهار درصد است که باید این میزان افزایش یابد زیرا 35 درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه کشاورزی است. بخش کشاورزی باید از ظرفیت دانشگاه ها و DASH برای ایجاد یک محیط دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا