اقتصادی

حسین‌زاده: برای مقابله با قاچاق بنزین چاره‌اندیشی شود

نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با قاچاق بنزین مواجه هستیم، گفت: از یک طرف شاهد واردات بنزین هستیم و از یک طرف دیگر بنزین قاچاق می‌شود که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

به گزارش مخبران، عبدالکریم حسین‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور خطاب به اوجی گفت: در حال حاضر در میادین مشترک از کشورها عقب افتاده‌ایم و میزان برداشت‌ ما کمتر است، برای جبران عقب‌ماندگی در برداشت‌ها از میادین مشترک چه اقدامی انجام دادید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بنزین تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم که این میزان امسال به ۶ میلیارد دلار رسید. این امکان وجود دارد که واردات بنزین در سال بعد به ۹ میلیارد دلار و در سال‌های بعدتر به ۱۲ میلیارد دلار برسد. برای مقابله با روند صعودی واردات بنزین چه کردید؟

حسین‌زاده با انتقاد از قاچاق بنزین گفت: شاهد قاچاق بسیار شدید بنزین هستیم اگر قرار باشد بدون برنامه بنزین وارد کنیم و بعد قاچاق شود، روند توسعه متوقف می‌شود.

نماینده نقده و اشنویه در پایان اظهار کرد: پتروپالایش‌ها ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین را دارند چرا استفاده نمی‌کنید؟

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا