اقتصادی

حسین زهی: مردم باید بتوانند حداقل از 6 ماه قبل بلیط قطار یا هواپیما رزرو کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که گردشگران خارجی یا گردشگران داخلی برای سفر در ماه های آینده برنامه ریزی کنند، حتما انگیزه سفر و بازدید از مقاصد گردشگری تقویت می شود.

اسماعیل حسین جهی در گفت وگو با مخبران، با تاکید بر لزوم افزایش دوره پیش فروش بلیت قطار و هواپیما، اظهار کرد: امروزه همه کشورهایی که در صنعت گردشگری عملکرد موفقی دارند در درجه اول ناوگان حمل و نقل به ویژه هواپیما هستند. و قطار.” توجه کرده اند. در این کشورها، مردم و گردشگران این فرصت را دارند که برای یک سال آینده برنامه ریزی کنند و برای خود بلیط بخرند.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما این امکان وجود ندارد و رقابتی بین شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل وجود ندارد. بلیط ها برای مدت کوتاهی با قیمت ثابت فروخته می شوند و از پیش فروش طولانی مدت آن جلوگیری می کنند زیرا امروز بلیط ها می تواند برای چند ماه آینده کمی ارزان تر شود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را جدی گرفته و امکان خرید بلیت را تا چند ماه آینده برای مردم فراهم کند. از سوی دیگر این موضوع نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه گردشگری دارد. زمانی که گردشگران خارجی یا گردشگران داخلی برای سفر در ماه های آینده برنامه ریزی کنند، مطمئنا انگیزه سفر و بازدید از مقاصد گردشگری تقویت خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر من باید هر چه زودتر آیین نامه خاصی در این زمینه تنظیم شود و از ماه ها قبل گردشگران داخلی و خارجی امکان پیش خرید بلیط قطار و هواپیما را داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا