استان ها

حل مشکلات شهر ری، نیازمند توجه دولت است

با حضور رئیس جمهور در شورای اداری شهر ری؛

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حل مشکلات در شهرستان ری،نیازمند توجه دولت است.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ری که با حضور رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و معاونان وی در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد افزود: شهرری سرزمین عالمان بسیار بزرگی با قدمت تاریخی قابل توجه است و می‌طلبد که به طور متوازن با تهران و حتی بیشتر رشد کند.

وی یادآور شد: در گذشته شهرری، منطقه‌ای پیشرفته بود، اما اکنون می‌بینیم که همه نقاط پایتخت رشد کرده، اما شهرری محروم مانده است که امیدواریم با کمک دولت این عقب ماندگی جبران شود.

قاضی عسکر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ری را قبله تهران معرفی کرده اند از همین رو می‌توان با محوریت آستان، شهرری را به قطب گردشگری فرهنگی و مذهبی تبدیل کرد و چنین ظرفیتی در این منطقه وجود دارد.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خواستار معرفی چهره برجسته مذهبی و دینی شهرری شد و از وجود حداقل ۲۰۰ اثر تاریخی در این متطقه خبر داد که معرفی آن‌ها می‌تواند در رشد این شهرستان موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد انبار‌های استان تهران در شهرری واقع است و باید به این ظرفیت توان بالای کشاورزی آن را نیز اضافه کرد که توجه به هر کدام می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت شهرستان را فراهم سازد.

قاضی عسکر تاکید کرد: اگر بر روی ظرفیت گردشگری مذهبی شهرری توجه و سرمایه گذاری کنیم، مطمئنم که در رشد اقتصادی این شهرستان موثر خواهد بود.

تولیت آستان خواستار توجه به ارزش تاریخی و اقتصادی قلعه گبری شد و گفت: اگر به نظر کسانی که از ظرفیت‌های اقتصادی ری به ویژه در بخش تامین آب آشامیدنی توجه شود می‌تواند بخشی از مشکلات شهرری را مرتفع کند.

وی خواستار توجه جدی دولت به شهرک فناوری شهرستان ری شد و آن را زمینه‌ای برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این شهرستان دانست.

** دولت به پیشرفت شهرری توجه کند

علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: شهرستان ری با وجود آنکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی کرده، اما به علت همجواری با تهران دچار مشکلاتی است که شرایط را برای مردم سخت کرده است.

وی سایت دفع پسماندآراد کوه را یکی از این مشکلات این شهرستان دانست که موجب آلودگی آب‌های زیر زمینی و تخریب زمین‌های کشاورزی شهرری شده است.

یزدی خواه خواستار کمک به خیر سازنده مرکز درمانی برای تکمیل بیمارستان الهام شد و تسریع در اجرای کمربندی دوم تهران، تکمیل و بهره برداری از بیمارستان شهدای هفتم تیر و آزادسازی برخی مناطق تاریخی شهرری را مهمترین مطالبات و نیازمندی این شهرستان برشمرد.

رئیس جمهور پیش از حضور در شورای اداری، علاوه بر حضور در جمع ۵۰۰ نفر از علمای شهرری، به بازدید از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان پرداخته بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا