اقتصادیمطالب برتر

خریداران تلویزیون این 3 نکته را بدانند

تنوع بالای تلویزیون ها به کاربران این امکان را می دهد تا با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه اقدام به خرید نمایند. علاوه بر برند تلویزیون مواردی زیادی هستند که در حین انتخاب و خرید تلویزیون باید به آنها توجه کرد. سال ساخت می تواند به نوبه خود از دید کاربران در انتخاب تلویزیون مورد توجه قرار گیرد. اگر جزو افرادی هستید که سال ساخت تلویزیون اهمیت می دهید و مایلید تا از جدیدترین تکنولوژی های روز در تلویزیون ها بهره مند شوید، باید اقدام به خرید تلویزیون 2023 نمایید. با توجه به رقابت بسیار زیادی که در بین شرکت های تولید کننده تلویزیون وجود دارد، شرکت ها از آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها به منظور افزایش کارایی و کیفیت تلویزیون ها استفاده خواهند کرد.

اندازه نمایشگر

 

از مواردی که در حین انتخاب تلویزیون باید بسیار به آن توجه کرد، ابعاد نمایشگر تلویزیون است. به طور معمول شرکت ها تلویزیون های خود را از سایز 32 اینچ و بالای 100 اینچ تولید خواهند کرد. انتخاب سایز نمایشگر باید با توجه به متراژ اتاق و یا محیط انجام شود. انتخاب صحیح ابعاد نمایشگر نسبت به متراژ و مساحت محیط به شدت بر کیفیت و لذت تماشای آن تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این این مسئله می تواند بر سلامت چشم بیننده نیز در دراز مدت تاثیر بگذارد. با توجه به بررسی های انجام شده توسط فروشگاه شاوینو، تلویزیون های 55 و 65 اینچی از محبوب ترین ابعادد نمایشگر برای اتاق و منازل در ایران هستند. البته نوع استفاده کاربران از نمایشگر تلویزیون متفاوت است به طور مثال کاربری که برای دوربین های مدار بسته اقدام به خرید خواهد کرد، نیازی به ابعاد بزرگی از نمایشگر نخواهد داشت. اما به طور کلی فاصله شما تا نمایشگر تلویزیون تعیین کننده سایز و ابعاد آن است.

راهنمای خرید تلویزیون 1401 | راهنمای خرید تلویزیون 2022

کیفیت نمایشگر و فناوری ساخت آن

در ساخت نمایشگر تلویزیون ها از تکنولوژی های مختلفی استفاده میشود. پس توصیه به خریدران تلویزیون توجه با نتخاب صحیح فناوری ساخت نمایشگر است. هر برند برای رقابت و جلب نظر مخاطبان در پنل نمایشگر تلویزیون ها از فناوری های جدید که منجر به کیفیت مختلفی خواهد شد استفاده می نماید. در حال حاضر رایج ترین تکنولوژی های ساخت نمایشگر ال ای دی، کیولد، اولد، کیوند می باشد. برخی از این تکنولوژی های ساخت پنل نمایشگر انحصاری متعلق به برند خاصی است و توسط شرکت دیگری استفاده نخواهد شد. به طور مثال فناوری کیوند و کیولد متعلق به برند سامسونگ و فقط در تلویزیون های سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمایشگر های ال ای دی تقریباً توسط تمامی برندها تولید خواهند شد و مسئله ای که موجب اختلاف بین آنها خواهد شد، تکنولوژی های دیگری است که برای افزایش بازدهی و کیفیت نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرد که از میان آنها می توان به نوع پردازشگر اشاره نمود.

امکانات تلویزیون

یکی دیگر از مورادی که خریداران تلویزیون باید به آن توجه داشته باشند، امکانات موجود در تلویزیون است که از مهمترین آنها می توان به نوع سیستم عامل آن اشاره کرد. در حال حاضر کمتر تلویزیون بدون سیستم عامل هوشمند تولید خواهد شد و دلیل آن نیز استقبال کاربران از تلویزیون های هوشمند است. شرکت های مختلف هر کدام از سیستم عامل های مختلفی در تلویزیون ها استفاده خواهند کرد. برخی از سیستم عامل ها مانند تایزن سامسونگ و wbos ال جی انحصاری هستند و برهی دیگر همچون اندورید عمومی بوده و توسط دیگر برندها همچون پاناسونیک، شیائومی  و سونی مورد استفاده قرار خواهندگرفت. تعداد درگاه و پورت ها در تلویزیون می تواند برای برخی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار باشد و دلیل آن نیز کاربرد بسیار بالای آنها می باشد. تنوع پورت و حتی تعداد آنها در تلویزیون ها مختلف است. اما به طور کلی از پرکاربردترین پورت ها در تلویزیون، پئرت HDMI و پورت USB می باشد که هر شرکت با توجه به مدل تعداد و نوع آنها را تغییر خواهد داد. اگر از علاقمندان به بازی های رایانه ای هستید، حتماً به وجود پورت HDMI ورژن 2.1 توجه داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون 1401 | راهنمای خرید تلویزیون 2022

جمع بندی

انتخاب تلویزیون از برند گرفته تا سایز و کیفیت نمایشگر تا حد زیادی بر اساس سلیقه و بودجه ای است که کاربران به خرید تلویزیون اختصاص می دهند. اما بهتر است قابل از خرید حتماٌ  شرایط را سنجیده و سپس بر اساس آن مدل و برند تلویزیون را انتخاب نمایید. رعایت این مسئله می تواند بر هزینه و طول عمر تلویزیون تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اگر قصد خرید تلویزیون دارید، فروشگاه شاوینو خرید تلویزیون در برند و مدل های مختلف و معتبر جهانی را به صورت اینترنتی میسر کرده است و می توانید از مشاوره رایگاه قبل خرید نیز بهره مند شوید.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا