اقتصادی

خرید طلا با کارت ملی ارتباطی با اخذ مالیات ندارد

به گفته رئیس اتحادیه جواهرات تهران ، ارائه کارت ملی برای خرید سکه و طلا با هدف جلوگیری از نقل و انتقال پول است و هدف از این اقدام شناسایی هویت خریداران است. مالیات هیچ ارتباطی با نیاز به کارت ملی برای خرید طلا ندارد.

ابراهیم محمدولی در مصاحبه با مخبران در مورد لزوم ارائه کارت ملی برای خرید سکه و طلا گفت: “پیش نویس این دستورالعمل که مربوط به مبارزه با پولشویی است حدود یک و نیم سال قدمت دارد. بیش از 15 میلیون تومان مشمول ارائه کارت ملی هستند و هدف اصلی آن بررسی صحت خریدار و سازگاری کارت بانکی با کارت ملی آنها است.

کارفرمایان اتحادیه جواهرات تهران بعضی اوقات توسط سارقان برای پیدا کردن سکه و طلا با کارتهای بانکی سرقت شده پیدا شده اند که این امر مشکلاتی را برای فروشندگان و شرکای تجاری ما ایجاد کرده است: در زمان انتشار این اخطار ، حدود 15 میلیون تومان معادل 120 گرم طلا ، اما اکنون کمتر از 15 گرم طلا است؛ بنابراین لازم است مسئولان با توجه به شرایط فعلی سقف خرید طلا را با کارت ملی افزایش دهند.

این مسئول اتحادیه که پیوند موضوع و مسئله جمع آوری مالیات از خریداران را رد کرده است ، گفت: “تصمیم جمع آوری مالیات هیچ ارتباطی با اداره امور مالیاتی و اتحادیه جواهرات ندارد.” علاوه بر این ، ما از هیچ جهتی در این زمینه آگاه نیستیم؛ بنابراین ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه فقط برای مبارزه با پولشویی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا