اقتصادی

خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی در اندونزی ممنوع می‌شود

وزارت بازرگانی اندونزی سرگرم کار برای ساماندهی تجارت الکترونیکی است و خرید و فروش در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مانند تیک‌تاک را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش مخبران، وزارت بازرگانی اندونزی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد یکی از مسائلی که ساماندهی شده، این است که دولت به شبکه‌های اجتماعی تنها اجازه می‌دهد برای تسهیل تبلیغات استفاده شوند، نه خرید و فروش. به این ترتیب، کاربران در اندونزی نمی‌توانند در تیک‌تاک و فیس‌بوک، کالا و خدمات، خرید و فروش کنند.

اندونزی اعلام کرد این که کدام کالاهای خارجی می‌توانند فروخته شوند را تعیین خواهد کرد و این محصولات مشمول قوانین مشابه کالاهای داخلی خواهند بود که در فضای غیرآنلاین عرضه می‌شوند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که کالاهای خارجی در اندونزی، از طریق پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به وفور موجود هستند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، شنبه هفته جاری خواستار ساماندهی شبکه‌های اجتماعی شد و به تاثیر این پلتفرم‌ها بر کسب و کارها و اقتصاد این کشور اشاره کرد.

مقررات اندونزی به ضرر بلندپروازیهای تیک‌تاک در عرصه تجارت الکترونیکی خواهد بود. اندونزی، دومین بازار بزرگ تیک‌تاک با ۱۱۳ میلیون کاربر پس از آمریکاست که در آنجا، ۱۱۶.۵ میلیون کاربر دارد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک در ژوئن گفته بود این اپلیکیشن ظرف مدت چند سال آینده، میلیاردها دلار در اندونزی و جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا