علمی و پزشکی

خضریان: مسئولان هرچه زودتر تکلیف داوطلبین آزمون دستیاری را روشن کنند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که داوطلبان آزمون کمکی با توجه به مدت زمان کمی که تا پایان سال باقی مانده نباید مجبور به ترک سنگر مبارزه با کرونا شوند.

علی خاجریان در این روز فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای پرسنل پزشکی را به پیامبر اکرم (ص) در گفت وگو با مخبران تبریک گفت و تأکید کرد: رسیدگی به موضوعات مورد علاقه ویژه نمایندگان مجلس ، به ویژه مشکلات اقتصادی این گروه فداکار.

وی مطالبات کاندیداهای آزمون دستیاری 48 را نمونه ای از این رفتار دانست و افزود: “تعدادی از تماس ها و پیام های کادر پزشکی و پزشکان حاضر در اورژانس و مراکز بهداشتی به نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس رسیده است که نشان می دهد این توده تقاضا باید در اسرع وقت به نتایج قانونی برسد.

خواجریان در توصیف انطباق مقاله با اصل 90 گفت: “تقاضای حقوقی کادر پزشکی در کمیسیون مطرح شد. در طی مکاتبه با کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت ، از آنها پاسخ منطقی می خواهیم.”

نماینده تهران با اشاره به رفتار مودبانه افراد آزمایش کننده گفت: مسئولان وزارت بهداشت دائماً بر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در روزهای آینده تأکید می کنند ، بنابراین به طور واضح پزشکان و کادر پزشکی در خط مقدم این امر هستند و نباید مجبور به جنگ در این موارد شوند روزهای حساس مطالعه را برای بررسی سنگر رها کنید.

وی در پایان درباره شکایات نامزدها در دادگاه اداری ، و شفافیت و دیده بان عدالت گفت: “بدون شک با اجرای قانون ، برخی افراد به حقوق خود دست می یابند. متأسفانه وزارت بهداشت آموزش و پرورش با چالش های زیادی روبرو شده است. در یک سال گذشته ، و بررسی آن چالش ها و موضوعات به زودی یک نهاد قانونگذاری و نظارتی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا