اقتصادی

خضریان: وزارت بهداشت ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی تولید شرکت‌های دانش بنیان داخلی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود از بررسی مشکلات شرکت‌های تامین و تولید تجهیزات پزشکی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: وزارت بهداشت نیز ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان داخلی شد.

به گزارش مخبران، علی خضریان در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه در خصوص نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین پیرامون پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی توضیح داد: انرژی‌های تجدید پذیر در کنار اثرات مثبت زیست محیطی و همچنین هزینه پایین تولید می‌تواند در اقتصاد بنگاه‌های خرد تولید کننده انرژی عملکرد مثبت داشته باشد. قانون هم پیش بینی‌های حمایتی دارد از بخش‌هایی که اقدام به بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی داشته باشند.

خضریان افزود: در این جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) گزارشی از اقدامات این کمیته برای خوداشتغالی مددجویان در بخش تولید انرژی ارائه کرد که بر این اساس حدود ۴۵۰۰ نیروگاه خورشیدی با حمایت‌های انجام شده توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) راه اندازی شد که دولت موظف به خرید تضمینی از آنها است. اما هزینه تمام شده تأمین تجهیزات در این حوزه به دلیل نوسانات ارزی رو به افزایش است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی نیز اقدامات مشابهی در زمینه راه اندازی نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی انجام داده‌اند، اما با مشکلاتی نظیر افزایش هزینه‌ها مواجه بودند که در این جلسه ضمن استماع گزارش سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌های مجلس مقرر شد بدهی دولت به تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت شود و وام‌های گروه‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی که اقدام به تولید انرژی تجدیدپذیر کرده‌اند به مدت ۶ ماه استمهال شوند.

خضریان در توضیح دستور دیگر این کمیسیون در خصوص بررسی مشکلات شرکت‌های تأمین و تولید تجهیزات پزشکی، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی عدم تخصیص ارز، مشکل تأمین قطعات، دوگانگی در صدور مجوزهای مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت و سردرگمی بین بخش‌های مختلف دولت، تعارض منافع با وزارت بهداشت به عنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و تأمین نقدینگی برای سرمایه در گردش را از اصلی‌ترین مشکلات خود در این حوزه مطرح کردند.

خضریان اضافه کرد: مقرر شد طی ۱۰ روز آینده مطالبات شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی از بیمه سلامت پیگیری شده و برای پرداخت آن اقدامات لازم انجام شود. همچنین وزارت بهداشت نیز ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان داخلی شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا