عمومیمطالب برتر

خواص آب معدنی برای پوست

آب معدنی آب طبیعی است که از چشمه ها یا چاه های زیرزمینی با غلظت بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم به دست می آید. این مواد معدنی برای سلامت و تندرستی کلی ما ضروری هستند و در مراقبت از پوست فواید زیادی دارند. انواع مختلفی از آب معدنی در جهان وجود دارد که هر کدام دارای غلظت های مختلف و کیفیت متفاوتی هستند.

مروری بر ترکیب آب معدنی و تاثیر آن بر پوست

آب معدنی با خواص درمانی و مواد معدنی خود همراهی فوق العاده برای پوست است، دی اکسید سیلیکون موجود در آن باعث تقویت سلول ها و کاهش چین و چروک می شود. مواد معدنی موجود در آن مانند کلسیم، نمک و گوگرد پوست را از آلاینده ها، کثیفی ها و چربی ها پاک می کند و آن را عمیقا تمیز می کند و همچنین منافذ را سفت می کند و پوست را زیبا می کند و تعادل آب پوست را تنظیم می کند. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در آن روند چین و چروک را کند می کند و خطوط ریز را کاهش می دهد.

خواص آب معدنی برای پوست

آیا نوشیدن آب واقعا به پوست شما کمک می کند؟

پوست ما یک اندام قدرتمند است. نه تنها بزرگترین سیستم اندام ما است، بلکه از ما در برابر چیزهای بدی مانند آلاینده ها، سموم و میکروب ها محافظت می کند.پوست ما همچنین به تنظیم دمای بدن کمک می کند، به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند و حتی از ما در برابر دمای شدید محافظت می کند.

اما پوست ما نیز همان چیزی است که به دنیا ارائه می کنیم. بنابراین احتمالاً تعداد زیادی از ما نیستیم که به پوست سالم‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر نه بگوییم. افسانه های زیادی در مورد اینکه چگونه می توانیم از شر خطوط ریز، چین و چروک، پنجه کلاغی و لکه های تیره صورت یا سایر قسمت های بدنمان خلاص شویم وجود دارد. یکی از افسانه هایی که هرگز قدیمی نمی شود این است که نوشیدن آب فراوان به از بین بردن چین و چروک و کوچک شدن منافذ کمک می کند و همچنین علائم و روند پیری را به تاخیر می اندازد.

دکتر الیزابت دامستتر، متخصص پوست می‌گوید: «همه به دنبال راه‌حلی سریع برای زیباتر جلوه دادن پوست خود هستند، اما هیچ چیز نمی‌تواند به از بین بردن چین و چروک یا پرپشت شدن پوست شما سریع‌تر از نوشیدن آب کمک کند». و مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو اعلام کرد: “شما باید آب کافی بنوشید تا سالم باشید. وقتی این کار را انجام دهید، قطعا پوست زیبایی خواهید داشت.”

لایه های پوست
پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه چربی زیر جلدی لایه زیرین را تشکیل می دهد. لایه میانی درم نامیده می شود. و لایه بالایی اپیدرم است. خارجی ترین لایه اپیدرم لایه شاخی نام دارد. این غشای مهم از ورود مواد بد به بدن جلوگیری می کند. همچنین در حصول اطمینان از خروج بیش از حد آب از بدن ما نقش دارد. به عبارت دیگر، با جلوگیری از تبخیر آب به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

مروری بر اثرات و فواید آب معدنی برای پوست:

آبرسانی به پوست و بدن:
آبرسانی کافی برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است و کم آبی خطرات و آسیب های زیادی را به همراه دارد. آب معدنی حاوی مواد معدنی است که به حفظ تعادل آب پوست کمک می کند و آن را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد. هنگامی که پوست شما به اندازه کافی آبرسانی شده باشد، صاف و روشن تر به نظر می رسد.اگر علاقه مند به یادگیری نحوه ساخت آب معدنی هستید، به لینک مربوطه مراجعه کنید.

تزریق مواد معدنی:
پوست ما برای عملکرد مطلوب به مواد معدنی نیاز دارد. مواد معدنی موجود در آب معدنی می توانند به پوست نفوذ کرده و مواد مغذی حیاتی آن را تامین کنند.این مواد معدنی به تقویت سد محافظ پوست، ترویج بازسازی سلولی و بهبود سلامت کلی پوست کمک می کنند.

آب معدنی تسکین دهنده و تسکین دهنده:
آب معدنی دارای خواص تسکین دهنده است که می تواند به تسکین پوست تحریک شده یا ملتهب کمک کند. اگر با شرایطی مانند آکنه یا اگزما دست و پنجه نرم می کنید، استفاده از آب معدنی به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست می تواند قرمزی، التهاب و ناراحتی را کاهش دهد.

پاکسازی و سم زدایی پوست:
آب معدنی دارای خواص سم زدایی طبیعی است که می تواند به حذف ناخالصی ها از پوست کمک کند. به باز کردن منافذ، حذف آلودگی، چربی اضافی و آلاینده های محیطی کمک می کند. استفاده منظم از آب معدنی می تواند پوست شما را شاداب، تمیز و شاداب کند.

اثرات ضد پیری آب معدنی:
مواد معدنی موجود در آب معدنی دارای مزایای ضد پیری هستند. آنها می توانند به مبارزه با علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی کمک کنند. با افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، آب معدنی می تواند به جوانی و استحکام پوست کمک کند.

استفاده از آب معدنی در برنامه مراقبت از پوست:

درمان صورت با آب معدنی:
در طول روز از اسپری صورت با آب معدنی برای طراوت و آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.فقط زمانی که نیاز به برداشتن سریع آن دارید، آن را روی صورت خود اسپری کنید. برای این منظور می توانید یک سری وسایل مخصوص این کار را از سایت هایی مانند دیجی کالا یا طرب یا از آبپاش هایی که به صورت مه پاش آب می کنند خریداری کنید. و با ذرات بسیار ریز استفاده کنید. تاثیر آب معدنی در بدنسازی بر هیچکس پوشیده نمی ماند به جز پوست و زیبایی در بدنسازی نیز نقش مکمل دارد که در ادامه مطلب می خوانید.

پاکسازی:
به دنبال پاک کننده هایی باشید که حاوی آب معدنی به عنوان یک ماده هستند. این پاک کننده ها می توانند به طور موثر ناخالصی ها را از بین ببرند و در عین حال مواد معدنی مغذی پوست شما را تامین کنند از روغن های معطر یا ضروری استفاده می شود.

حمام با آب معدنی:
حتما شنیده اید که بسیاری از خانم ها از حمام شیر، گلاب و سایر مواد برای زیبایی پوست و صورت خود استفاده می کنند. حمام کردن با آب معدنی را فراموش نکنید! با اضافه کردن آب معدنی به حمام لذت ببرید. آن را بگیر این تجربه لوکس می تواند به آبرسانی کل بدن شما کمک کند و پوست شما را نرم و شاداب کند.

ماسک های صورت DIY:
با ترکیب آب معدنی با مواد طبیعی مانند خاک رس یا عسل، یک ماسک صورت DIY ایجاد کنید. برای داشتن پوستی شاداب و درخشان، ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید مدت زمان توصیه شده روی پوست بماند و بشویید. به یاد داشته باشید که در حالی که آب معدنی فواید زیادی برای پوست شما دارد، باید مکمل روتین مراقبت از پوست باشد که شامل پاکسازی منظم، مرطوب‌کننده، محافظت در برابر آفتاب و سبک زندگی سالم است.

تاثیر آب معدنی بر پوست و زیبایی:
آب معدنی می تواند مکمل ارزشمندی برای رژیم مراقبت از پوست شما باشد و فواید بی شماری برای سلامت و ظاهر پوست شما ارائه دهد. از آبرسان و غنی از مواد معدنی گرفته تا پاک کننده و ضد پیری، گنجاندن آب معدنی در برنامه روزانه شما می تواند به داشتن پوستی درخشان و جوان کمک کند. قدرت آب معدنی را در آغوش بگیرید و اجازه دهید خواص طبیعی آن پوست شما را به بوم زیبایی درخشان تبدیل کند.

متخصصان پوست می گویند: این لایه بیشتر از یک مانع عمل می کند. سلول های غشایی نیز می توانند آب را جذب کنند، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید در حوضچه ای از آب دراز بکشید و آن را جذب یا بنوشید و موفقیت ضد پیری داشته باشید.اما آبرسانی مناسب می تواند به رنگ کلی پوست، زیبایی و جوانی کمک کند. “اگر کم آب شده باشید، بیرونی ترین لایه پوست شما آب کافی را در خود نگه نمی دارد و اگر به آن فشار بیاورید، پوست باز نمی گردد. هنگامی که آب را دوباره آبرسانی می کنید، پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را به دست می آورد.” پزشکان موافق هستند که آب برای سلامتی مهم است.

اما به حداقل رساندن چین و چروک و سفت کردن پوست شما واقعاً به مرطوب کردن و داشتن یک سبک زندگی سالم خلاصه می شود. آب کافی بنوشید، الکل را محدود کنید، سیگار نکشید، پوست خود را به طرق مختلف مرطوب کنید، از جمله آب معدنی، کرم ضد آفتاب بزنید و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید. هنگامی که افراد شروع به خوردن آب و آب معدنی بیشتر، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین های بدون چربی می کنند، بهبود قابل توجهی در پوست افراد دیده ام.

دکمه بازگشت به بالا