حوادث

داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی به تولید داخل رسید

امروز داروی تسکین دهنده تریاک و ضد سرطان بوپرنورفین ، بر پایه تریاک ، رونمایی شد.

به گزارش مخبران ، عصر امروز ، معاون علمی و فناوری سورنا ستاری ، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر سردار مومنی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی دکتر علی وحدت میزبان ظرفیت 826 کیلووات منبع تریاک و 1920 کیلووات ساعت معادل 413 میلیون نفر بودند حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب یک برنامه سرمایه گذاری مشترک با صندوق حمایت از سرمایه گذاری رونمایی شد.

این پروژه دانش بنیان همراه با صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق حمایت از سرمایه گذاری بیوتکنولوژی با سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی انجام شده است که سهم صندوق نوآوری 36 میلیارد تومان است.

بوپرنورفین یک داروی تجویز شده برای درمان سو abuse مصرف مواد است ، همچنین درد شدید را تسکین می دهد و ناراحتی تنفسی ناشی از فنتانیل را تحت بیهوشی تنظیم و بازیابی می کند.

این دارو یکی از معتادان به ترک مواد مخدر است که به دلیل خاصیت منحصر به فرد خود ، نسبت به سایر مواد مخدر در این زمینه برتری دارد.

در این مراسم یعقوب حقیقیاتین ، مدیر عامل شرکت ce شهیدیا ، تولید این محصول را از ارزش محصول کاسته و یادآور شد: اعتیاد یکی از آسیب رسان ترین چالش های پیش روی همه کشورها است. به همین ترتیب ، داروهای مختلفی برای پرهیز در دنیا وجود دارد که معروف ترین آنها بوپرنورفین است ، بنابراین این دارو به انواع مختلف از جمله آمپول نالوکسان ، کپسول خوراکی نالترکسون و فرم آهسته نالترکسون در دسترس است.

وی با بیان اینکه در این مراسم از بوپرنورفین و خط تولید آن رونمایی شد ، تأکید کرد: تاکنون یک میلیون قرص بوپرنورفین 2 میلی گرمی تولید شده و 6 میلیون قرص نیز در مرحله تولید است. در یک مدل آهسته رهش نالترکسون ، این محصول به بدن فرد معتاد تزریق می شود و شرایط اعتیاد به مدت یک ماه ادامه می یابد تا اثرات دارو از بدن بیمار خارج شود.

حقيقتيان با بيان اينكه منبع اين دارو ترياك است ، به همين دليل ماده اوليه براي درمان آن تهيه شد: 9 پس از فرآيند شيميايي ، ماده به بوپرنورفين تبديل مي شود كه يك جايگزين مناسب و منطقي براي متادون است. این محصول اولین بار در سال 1964 در انگلستان تولید شد و مناسب ترین دارو برای رفع اعتیاد در جهان به حساب می آید که می توانیم آن را با قیمت های رقابتی به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی گفت: “در گذشته از متادون برای ترك اعتیاد استفاده می شد كه علاوه بر خاصیت اعتیاد آور ، هزینه هایی از قبیل ارزیابی بالا را نیز برای كشور به همراه داشته است.” مشکل اعتیاد به متادون باعث شده است که بیمار از مواد مخدر دیگر مانند هروئین به اعتیاد به متادون روی آورد. به همین ترتیب ، سازمان های بهداشتی مربوطه ، مانند وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون بهداشت کنفرانس اسلامی ، به دنبال راه حل هایی برای حل این معضل اجتماعی بوده اند.

مدیر عامل شرکت گران بودن بوپرنورفین وارداتی را یکی از چالش های خود عنوان کرد: “تولید این محصول به فناوری پیشرفته ای نیاز دارد و ما قادر به تولید قدرت فنی و علمی با قیمت نهایی هستیم. این محصول تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و اجازه تولید می دهد. در کشور.”

به گفته وی ، این خط تولید شامل سه نوع راکتور است که با استفاده از انرژی محلی بومی سازی و ساخته می شوند.

حقیقتيان ادامه داد: واحد تحقیق و توسعه این شرکت موفق به ساخت تجهیزات پیشرفته با طراحی کاملاً بومی برای تولید بوپرنورفین شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا