علمی و پزشکی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش خسارت معتادان ماده 16 (اخوان) واقع در شهرستان ملارد غرب استان تهران اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر یکی است. اولویت اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل شفا دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در کانون اخوان در حال برگزاری است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: افراد در این مراکز پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت های این محصولات را از مجموعه محصولات و بخشی از درآمد فرا می گیرند. این افراد پس گرفته خواهند شد.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، تنها درمان کافی نیست. بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم‌ترین آن آموزش و پس دادن به جامعه است.

وی گفت: مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند در این امر نقش اساسی داشته باشند، زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی موضوع نیست و سیاست گذاری اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل در خاتمه گفت: رسیدگی و راهنمایی معتادان پس از درمان وظیفه مهمی است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه می خواهیم که برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضائیه، مجلس نیز تلاش کنند. ، دفاتر مرکزی.” مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی در تلاش است تا معتادان را به جامعه بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا