بین الملل

درخواست ۲۰۰ شخصیت برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

پس از پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا ، 200 فرد آفریقایی خواهان لغو عضویت تل آویو در این اتحادیه شدند.

به گزارش مخبران ، به نقل از شبکه خبری المیادین ، ​​بیش از 200 شخصیت سرشناس در آفریقا با امضای قرارداد با محکومیت تصمیم کمیسر عالی اتحادیه آفریقا مبنی بر پذیرش دولت صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه.

امضا کنندگان کمپین جهانی بازگشت به فلسطین ، جریانات سیاسی ، فرهنگی ، ملیت ها ، گروه ها و پیشینه ها هستند.

اعضای کمپین جهانی بازگشت به فلسطین در آفریقا خواستار مشارکت گسترده در امضای درخواست الکترونیکی شدند و از مردم آفریقا خواستند که این تصمیم غیرقانونی را علیه منافع آفریقا و منافع بشردوستانه از طریق فعالیت های میدانی لغو کنند. جنبش های مردمی

در این طومار آمده است: “مساله فلسطین به دلیل حمایت متقابل طولانی مدت بین جناح های فلسطینی و جنبش آزادیبخش در کشورهای مختلف آفریقایی است ؛ این یک مشکل آفریقایی است و آفریقا و فلسطین یک مشکل مشترک دارند و این تلخ است. درگیری بر ملت آفریقا و مردم مظلوم فلسطین تحمیل شده است.

امضاکنندگان بر این امر تأکید کردند: تصمیم یک جانبه موسی فاکی ، رئیس کمیسر اتحادیه آفریقا و اتخاذ رژیم یونیستی در این اتحادیه به عنوان ناظر ، یک اقدام تراژیک و آسیب زا است و اصول آن را بر اساس اتحادیه آفریقا نقض می کند.

این طومار همچنین بر مقاومت ملت های فلسطین و آفریقا در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید می کند.

در 22 ژوئیه ، کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR) پس از دو دهه تلاش تل آویو ، درخواست پیوستن به اتحادیه به عنوان ناظر را تایید کرد. این تصمیم اعتراض کشورهای مختلف این قاره را برانگیخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا