اقتصادی

دستوری فوری برای کاهش حضور کارکنان طبق وضعیت مناطق

به دنبال روند شیوع ویروس کرونا ، رئیس سازمان اداری و استخدامی اخیراً بخشنامه ای اضطراری برای ابزارهای اجرایی صادر کرده و خواستار رعایت دقیق شرایط و ضوابط پیش بینی شده برای کاهش حضور پرسنل براساس شرایط شده است. در شهرها

به گزارش مخبران ، در نوامبر سال گذشته ، اداره کار و اشتغال ، دفتر مبارزه با اصلاح جنبش کرونا ، اظهار داشت که شرایط و ضوابط کارمندان در دستگاه های اجرایی ، براساس سه منطقه زرد ، نارنجی و قرمز تعیین شده است. آنها اعلام كردند كه تا زمان ممكن آن را در دستور كار خود قرار خواهند داد.

با این حال ، همه دستگاه ها از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند و موارد ارتباط از راه دور را اداره نمی کنند. حتی با وجود موج جدید کرونا و ایجاد شرایط ، برخی از دستگاه ها با ظرفیت کامل در شهرهای قرمز کار می کنند.

اما اخیراً ، در تاریخ 6 مه ، انصاری ، معاون رئیس جمهور و رئیس اداره اداری و استخدامی ، با صدور بخشنامه ای سریع به قوه مجریه ، دستور اجرای دقیق بخشنامه مخابرات و نحوه کار کارمندان را صادر کرد.

دستگاه ها شرایط مخابراتی را اجرا می کنند

معاون رئیس جمهور اعلام کرد که کلیه مدیران کشوری و استانی ، موج جدید ویروس های موونا و سرخ شدن اوضاع در اکثر مناطق قادر به رفع شکاف های اجتماعی و کاهش تقاضای سفر و ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی خواهند بود. آنها موظفند اجرای دقیق بخشنامه آبان ماه را در مورد نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی در سه شرطی که وجود هشدار و نیروی انسانی را بر اساس وضعیت شهرها به حداقل می رساند ، انجام دهند.

نتیجه را گزارش دهید و با نقض مقابله کنید

انصاری تأکید کرد که مدیران اجرایی در این زمینه باید نتایج خود را به کمیته مرکزی نظارت بر پروتکل های بهداشتی در مرکز و دولت ها در استان ها گزارش دهند.

وی همچنین اعلام کرد که با هرگونه تخلف مربوط به حضانت مستقیم کارکنان برخورد خواهد شد.

شرایط دورکاری در مناطق چگونه بود؟

با این وجود ، در بخشنامه ماه نوامبر ، مورد تأکید سازمان اداری و استخدامی ، حضور کارمندان در سه حوزه چیست ، که یک نمای کلی از آن نشان می دهد خدمات اداری و آژانس کاریابی به دو قسمت اساسی و مشترک تقسیم شده اند. ؛ بنابراین در مناطق زرد ، کارکنان دستگاه هایی که خدمات لازم را دارند باید کاملاً و 100٪ باشند ، اما در سایر دستگاه ها ، یک سوم از راه دور و دو سوم است.

در مناطق نارنجی ، حضور کارمندان دو سوم و یک سوم تجهیزات مخابراتی است که خدمات ضروری را ارائه می دهد و در سایر دستگاه ها ، 50٪ و 50٪ دیگر مخابرات است.

همچنین ، در مناطق قرمز ، می توان نیروها را تا 50٪ از تجهیزات دارای خدمات ضروری کاهش داد ، به شرطی که اختلالی در ارائه خدمات ایجاد نشود. در دستگاه های دیگر در شهرهای قرمز ، یک سوم و دو سوم ارتباطات از راه دور اعمال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا