علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – مخبران

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای عمده ، طلا ، سکه ، دلار و قیمت مسکن به سقف رسیده است ، گفت: قیمت دلار می تواند تا 23 هزار تومان کاهش یابد. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان است و نوسانات آن می تواند از 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد آن 20 درصد بالاتر از این نرخ است. تومانی برای کمتر از 15 هزار توجیهی ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین به اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک شدن به سال نو ، تقاضای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر پایین آمدن قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات در ایران امسال مانع رشد قیمت دلار در پایان سال شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند.

اقتصاددانان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفتند: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است. ما نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که همه روندهای سهم بازار سرمایه نمی توانند.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود ؛ به این دلیل که در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. در حال حاضر 4200 کالای ارزی در حال حذف هستند. دیزل تنها فرآورده نفتی است که قیمت آن افزایش نمی یابد. اگر قیمت این فرآورده نفتی افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، ما تورم را بررسی می کنیم.

223224

دکمه بازگشت به بالا