بین الملل

دولت‌های جهان با این شوک عظیم چه خواهند کرد؟

اگر …, دکتر مهدی سنائی, دانشیار روابط بین الملل در دانشگاه تهران در یادداشتی با نگاهی به مدارس بین المللی پساکرونا کنترل است که در ادامه بیان می کند که نشان می دهد چگونه است که این شوک بزرگ پساکرونایی بر اساس کدام بینش بین المللی می تواند مدیریت کند که پس از آن ما به عنوان خوانده شده:

در شرایط بحران تاج با سه موازی واقعیت با آن مواجه هستند:دولت ، ملت و حس خود-آگاهی از نخبگان که اثرات مختلف آستر.

این دولت در برخورد با بحران کرونا برای اولین بار وارد یک دوره شوک بزرگ بود به سرعت روش انزواجویی بود برای خروج از بحران رویکرد رقابت درگیری و گاهی اوقات هزینه برای کشورهای دیگر آنها را انتخاب کرد.به شکل شگفت انگیز و بی سابقه پروژه سرقت بین المللی ماسک و بهداشتی دیگر موارد در فرودگاه ها و خطوط دریایی و فرودگاه و دولت نیز به طول انجامید.ظهور این است که ضرورت وجود این نهاد از دولت منسجم ، عالی و موثر برای همه از این شما برنده کارت در اختیار دولت اشراف و متمرکزی قرار می گیرد این قابلیت بیشتر در فرآیند تصمیم گیری و کنترل ستاد بحران. سازمان ملل اما به غیر از چند مورد-در آغاز بحران ناشی از شوک اولیه دولت تصمیم به قرنطینه -راه های مسالمت آمیز پاسخ و همکاری انتخاب از علائم آن می توان به احساس همبستگی مردم و بروز عواطف در رابطه با هر یک از دیگر در بالکن از خانه های خود را از خیابان های رم در تهران اشاره کرد. در کشورهای مختلف جهان چادر معجزات-ساختمان روحیه رفاه و نوعدوستی و همچنین فداکاری کادر پزشکی و پرستاران تا به حال دیده بود.

همچنین بحران تاج باعث کاتالیزور یک طوفان ذهنی در میان نخبگان جهان در زمینه ضرورت وجود “حکومت جهانی” و “سازمان بین المللی موثر” یا “مکانیسم های کارآمد حل و فصل بحران” در عرصه جهانی است. این نیاز و احساس نیاز از یکسو ناشی از خوداگاهی برای این واقعیت است که با وجود پیشرفت و توسعه های دیدنی و جذاب, تکنولوژی, آن است که هنوز بشر برای پاسخ به بحران های ناشناخته می شود شگفت زده و گیج و حذف شد. از سوی دیگر این واقعیت است که بحران کنونی جهانی است اما راه حل های ملی و سرزمینی هستند که عدم قطعیت است که می افزاید: به عنوان مثال پارادوکسیکال چشم ناظر می تواند تحت تاثیر قرار دهد.یک حس فوریت برای همکاری های بین المللی اذعان به این واقعیت که در حال حاضر چنین ساختار و یا ساز و موثر در عرصه جهانی وجود دارد.ضعف کنوانسیون سازمان ملل متحد در برابر اتخاذ هر گونه تصمیم گیری مربوط به حل و فصل این بحران با توجه به اختلاف برای نام این ویروس و عدم تصویب پیشنهاد تعلیق بخشی از تحریمها را در اختیار تاج به شورای امنیت آنلاین و موم از تصویب از سوی دیگر واقعیت این است که من احساس نیاز به سمت چپ.

موضوع نظم جهانی توسط, تاج, چگونه از متفکران روابط بین الملل با توجه به رویکرد های مختلف پاسخ شما روبرو هستند.به نظر می رسد وضعیت کنونی در جهان هر نماد فیل در داستان مثنوی از زاویه ای ناسازگار دیده می شود. تفاوت نگاه تنها ناشی از تفاوت در نوع نگاه به این ماده از طبیعت انسان و جامعه و در عین حال از سیاست بین المللی است. اما موضوع این است که پر از ابهام است و مختصات شرایط موجود و پارادوکسیکال این. سرنخ ها و شواهد در اختیار هر دو گروه است که گراها (رئالیست) و بین المللی افراط گرایان قرار می دهد.

محققان با تمرکز بر رویکرد رئالیستی گزارش که بحران تاج نشان داد, اما, زمان, بحران, جهان, در آن گیر کرده. راه حل واقعی و منحصر به فرد قطعا راه حل این است که یک ملی و سربازان محدودیت یکپارچه وارد جبهه مبارزه با دشمن است.اضافه کردن تحولات چندین آخرین ماه نشان داد که این کشورها قادر به کمک به کسانی که در کشورهای فقیر نمی آیند, تنها دولت, موسسه و قدرتمند است که آن را به اندازه کافی برای مقابله با بحران و کنترل سریعتر آنها است.نظرات در نتیجه آن را می گوید که پیامد بحران کنونی و شکسته شدن کمر جهانی شدن اقتصادی است ، – به عبارت دیگر اثر از بحران موجود ملی گرایی تقویت و جهانی شدن را تضعیف خواهد شد و اهمیت دولت قوی به عنوان یک “جان ” بدن” و پیروان او هستند آمورف داده ، افزایش خواهد یافت.

در مقابل, بین المللی, رویدادهای تاریخی جهان این واقعیت فرا می خوانم “دولت-ملت” و اصل حاکمیت ملی قادر به حل مشکلات جهانی است. از ویژگی های است که محدود به مرزهای ملی شده اند در روز ما و سرفه در یک سوی جهان می تواند بسیار مخرب از سوی دیگر جهان به بار خواهد آورد.

مشروح این یادداشت.

310310

دکمه بازگشت به بالا