اقتصادی

دپوی خودروها به پایان می رسد؟

حدود 10 روز تا زمان ترخیص گمرک باقی مانده است ، در حالی که در عمل تغییری اساسی در رزولوشن جدید ایجاد نشده است ، به طوری که 1000 وسیله نقلیه که اکنون پاکسازی شده اند همان اتومبیل هایی هستند که در دور قبل از تمام مراحل خروجی عبور کرده اند. آنها فقط برای پایان سال در گمرک ماندند.

به گزارش مخبران ، پس از پاکسازی حدود 7 هزار و 150 انبار توسط دولت از ژانویه 2017 تا اواسط ژوئیه سال گذشته و بیش از 5 هزار دستگاه دیگر بافندگی منقضی شده است ، در تاریخ 20 فوریه سال گذشته با اعلام تصمیم دولت برای تعیین سه مورد طول کشید. ماه برای ترخیص گمرک خودروها برای مالکان خودرو.

این مهلت در پایان اردیبهشت ماه منقضی می شود ، در حالی که گزارش گمرکی اخیر نشان داد که اقدامات مؤثری برای پاکسازی گمرک و اتومبیل های بندری که به دلایل مختلف تعطیل شده اند ، از دلایل پولی گرفته تا سفارش و عدم رعایت قوانین واردات خودرو ، اقدامات موثری انجام شده است. . و این اتفاق نیفتاد

براساس گزارش گمرک ، در دو ماه و 20 روز گذشته کمتر از 1100 دستگاه از 5108 واحد باقی مانده پاک شده است.

با این حال ، این 1000 واحد مربوط به همان 1.048 وسیله نقلیه است که در مهلت قبلی ترخیص شده و هنوز هم ترخیص گمرک دریافت کرده اند ، اما به دلیل پایان سال حتی در ماه های اخیر نتوانسته اند از آنجا خارج شوند. وزارت سکوت برای انحلال آنها مجوز مربوط را صادر کرد ، اما آنها هنوز پاک نشده اند و فقط تمدید زمان می تواند به انحلال آنها منجر شود ، اتفاقی که اکنون افتاده است.
با این حال ، در مورد 4000 دستگاه دیگر خودرو جدی گرفته نشده است ، به خصوص 1100 وسیله نقلیه که دستورالعمل ثبت نام ندارند و معاون فنی گمرک گفت که برای تمیز کردن آنها ، وزارت سکوت مجبور به باز کردن ثبت سفارش بود ، در حالی که تاکنون اتخاذ نشده است. هیچ اقدامی برای ثبت سفارش آنها صورت نگرفته است و به نظر نمی رسد توافقی صورت گرفته باشد.

از سوی دیگر ، 2289 دستگاه دیگر حکم دادگاه دارند که از این تعداد 668 مورد برای انحلال در سال 1398 صادر شده و صاحبان آنها 358 دستگاه خودرو را برای تشریفات گمرکی در گمرک اعلام کرده اند و مابقی آن تعیین نشده است. و

با این حال ، در بین سایر وسایل نقلیه ، حدود 2500 سی سی وجود دارد که طبق این مصوبه امکان پاکسازی وجود ندارد و این امکان وجود دارد که برخی از آنها به عنوان متروکه اعلام شده و توسط مالک املاک تصرف شود.

درمجموع ، با وجود ماهها بحث در مورد تمدید زمان ترخیص و اختصاص خودروهای باقیمانده ، هنوز نتیجه جدیدی در آستانه مهلت جدید حاصل نشده است و احتمالاً 5108 دستگاه در این مدت محدود باقی خواهند ماند. پاک نخواهد شد
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا