اقتصادی

رئیس‌جمهور وزرای کار، صمت و بازرگانی را همزمان به مجلس معرفی می‌کند

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی وزیران درباره عدم معرفی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس جمهور گفت: با بررسی هایی که انجام دادیم، رئیس جمهور گفت که سه وزیر کار را معرفی می کنم. صلح و تجارت با هم برای پارلمان.

وی در گفت وگو با مخبران، زمانی که قرار بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود، گفت: رئیس جمهور از نظر قانونی سه ماه فرصت دارد تا گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند.

وی گفت: بر اساس استعلام و اطلاعاتی که داریم، پس از تعیین وضعیت وزارت صامت و ترکیب وزارت بازرگانی، آقای رئیس جمهور مایل است سه وزیر را با هم معرفی کند.

یکی از اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مهلت معرفی وزیر تعاون تا زمانی که کار وزارت بازرگانی مشخص نشود به پایان نمی رسد، گفت: باید مهلتی باشد. چون دولت هنوز لایحه نیاورده و تصمیمی برای کار نگرفته، وضعیت وزارت کار هم اگر به همین منوال بماند و تقریباً در وزارتخانه و مرکز به بن بست رسیده باشد، خوب نیست. همه شعبه هایش و هیچ حرکتی از وزیر در حال نشست.

نماینده مردم اهواز در مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون اجتماعی در این خصوص دستوراتی دارد یا خیر، رئیس کمیسیون و برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دستورات و دستورات شفاهی دادند. در جلسات، و پاسخ در تحقیق نهفته است. گزینه هایی وجود دارد.

حجت الله عبدالملکی با رای اعتماد نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شد و رئیس جمهور نیز چهارم خرداد امسال از سمت خود استعفا داد. محمدهادی زاهدی وفا به سمت «سرپرست وزارتخانه» منصوب شد. تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا