اقتصادی

راه‌اندازی سامانه حل موانع تعاونی‌های مشکل‌دار

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه حل موانع تعاونی‌های مشکل‌دار از تصویب رشته کارشناسی ارشد اقتصاد با گرایش تعاون در دانشگاه‌ها خبر داد.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با مخبران، با تشریح عملکرد معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه آموزش، ترویج و توانمندسازی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از اقدامات معاونت امور تعاون تهیه و تولید بسته آموزش سفیر تعاون و طراحی و راهبری و اجرای ۳۶۹ اتاق فکر در حوزه تحقیقات استانی بخش تعاون بوده است. در این راستا، نمایشگاه رسم تعاون را با هدف معرفی دیروز،‌ امروز و فردای تعاون را برگزار کردیم و چهار وبینار بین المللی با حضور مدیران و فعالان تعاون در جهان و ۴۴ وبینار سراسری آموزشی به میزان ۱۴۳ هزار و ۶۵۷ نفر ساعت نیز برگزار شده است.

وی طراحی و راه‌اندازی سامانه باشگاه تعاون (باشگاه داوطلبان تعاون)، طراحی سایت دانشنامه جامع تعاون با عنوان « ویکی تعاون»، طراحی و اجرای بسته ترویجی تعاونگر کوچک (ویژه دانش آموزان دبستان) را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تولید و انتشار برنامه‌های چند رسانه‌ای جهت معرفی و ترویج تعاون، از تصویب رشته کارشناسی ارشد اقتصاد با گرایش تعاون در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از ۱۷۴ عنوان پایان‌نامه‌ دانشجویی مرتبط با حوزه تعاون در سراسر کشور نیز حمایت شده است.

مسکنی از راهبری ۶۵۶ هزار و ۱۴۹ نفر ساعت برنامه آموزش‌های مجازی تعاونی، راهبری ۸۷۴ هزار و ۹۴۴ نفر ساعت برنامه آموزش حضوری تعاونی‌ها و راهبری ۱۴۴ عنوان تولید و انتشار فعالیت‌های نوشتاری ترویج تعاونی  و اجرای ۵۰ مورد برنامه تور تعاون و کارآفرینی به عنوان دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام شده معاونت امور تعاون وزارت کار نام برد.

وی در ادامه به اقدامات معاونت تعاون وزارت کار درباره هوشمندسازی و دولت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی و استقرار دولت الکترونیک، از سرویس نقل و انتقال الکترونیکی عضویت در شرکتهای تعاونی و سامانه بخش تعاون EOC به منظور حل موانع تعاونی‌های مشکل‌دار بهره‌برداری کردیم. همچنین ماژول مشوق‌ها و حمایت‌ها در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و داشبورد مدیریتی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و سرویس نقل مکان‌مند تعاونی‌های کشور را ایجاد کردیم.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا از سامانه سفارش کالا از بورس کالا رونمایی و ماژول تشکیل تعاونی‌ سهامی عام و تعاونی‌های آموزشگاهی در سامانه جامع بخش تعاون راه‌اندازی شده است.

مسکنی درباره نظارت بر شرکت‌های تعاونی‌ها نیز گفت: یکی از اقدامات معاونت امور تعاون در زمینه نظارت و ارزیابی و پایش تعاونی‌ها، ارتقای شاخص شفافیت عملکرد مالی تعاونی‌ها با پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان جهت حسابرسی در سال ۱۴۰۰ بوده و سامانه EOC جهت نظارت بر شرکت‌های تعاونی مشکل‌دار راه اندازی شده است.

وی در پایان از تشکیل کمیته مقررات‌زدایی و تمرکززدایی در جهت شفافیت با هدف شناسایی و بازبینی و تعیین تکلیف مقررات زائد خبر داد و و انجام ۳۹ نظارت میدانی در ۲۳ استان کشور را در راستای نظارت و ارزیابی تعاونی‌ها برشمرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا