علمی و پزشکی

راهنمای تشخیصی شایع‌ترین علائم افسردگی

اثرات افسردگی می تواند فراتر از سلامت روحی و روانی فرد باشد و همچنین می تواند بر سلامت جسمی وی نیز تأثیر بگذارد.

به گزارش مخبران ، افسردگی یک وضعیت پیچیده سلامت روان است که باعث می شود فرد از نظر روحی بد باشد و دائماً ناراحت یا ناامید شود.

علائم افسردگی ممکن است تجربیات موقتی در پاسخ به ناراحتی یا ضربه باشد ، اما وقتی علائم بیش از دو هفته طول بکشد ، می تواند نشانه ای از اختلال افسردگی شدید باشد. این علائم همچنین می تواند نشانه نوع دیگری از بیماری های روانی مانند اختلال دو قطبی یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) باشد.

در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی علائم زیر افسردگی ذکر شده است:

خلق و خوی افسرده ، از جمله غمگین یا خالی بودن بیشتر روزها

– از دست دادن خوشبختی در فعالیتهایی که قبلاً توسط شخص لذت برده بود

خواب زیاد یا خیلی کم

کاهش وزن غیر ضروری یا افزایش یا تغییر اشتها

– بی قراری و بی حسی جسمی یا عاطفی

کاهش انرژی یا خستگی

احساس ناچیز یا گناه داشتن

مشکلات تمرکز یا تصمیم گیری

افکار ناخوانده مرگ یا خودکشی

طبق اخبار پزشکی امروز ، این علائم در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. برای تشخیص افسردگی توسط پزشکان ، پنج یا بیشتر از این علائم باید در طی یک دوره دو هفته ای وجود داشته باشد.

نقش احتمالی متابولیسم در بروز افسردگی

همچنین ، براساس مطالعات بالینی اخیر ، گروهی از متخصصان نقش احتمالی متابولیسم را در ایجاد افسردگی شناسایی کرده اند.

محققان در ایالات متحده و هلند دریافتند که بر اساس نتایج مطالعه ، برخی از متابولیت ها ممکن است پیش بینی کننده افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مکرر باشد.

محققان گفتند: “این مطالعه در مقیاس کوچک انجام شد ، اما اولین مطالعه موردی است که توانایی استفاده از شاخص های متابولیک را به عنوان یک شاخص بالینی پیش بینی کننده در بالاترین و کمترین میزان بروز علائم افسردگی شدید نشان می دهد.”

اختلال افسردگی حاد نوعی اختلال خلقی است که با ترکیبی از علائم مشخص می شود: احساس غم یا ناامیدی ، عصبانیت ، کاهش علاقه ، اختلالات خواب ، اضطراب ، افکار خودکشی و کمردرد یا مشکلات جسمی غیرقابل توضیح.

اختلال افسردگی اساسی یکی از شایعترین بیماریهای روانی در ایالات متحده است که خطر مادام العمر آن 20.6 درصد تخمین زده می شود ، به این معنی که از هر پنج آمریکایی یک نفر حداقل یک دوره از زندگی خود را تجربه خواهد کرد. آهسته

محققان 68 بیمار (45 زن و 23 مرد) مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مکرر (RMDD) ، 59 بیمار را که بدون داروهای ضد افسردگی در حال بهبود بودند و 59 نفر را در کنترل بررسی کردند. پس از جمع آوری نمونه های خون بیمارانی که در دوره نقاهت بودند ، وضعیت بیماران به مدت دو سال و نیم پیگیری شد.

نتایج نشان داد که خطر متابولیکی قابل پیش بینی وجود دارد که در دو سال و نیم آینده بیماران عود می کنند. صحت این پیش بینی بیش از 90٪ است. ಣ تجزیه و تحلیل ترکیبات شیمیایی نشان داده شده که آنها به انواع خاصی از لیپیدها و پورین ها تعلق دارند.

پورین ها به همراه پیریمیدین ها بازهای آلی تشکیل می دهند که در تشکیل DNA به عنوان نوکلئوتید شرکت می کنند.

محققان دریافته اند که در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مکرر ، تغییرات در متابولیسم برخی از شش مسیر متابولیکی شناسایی شده منجر به تغییرات اساسی در فعالیت سلول های اصلی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا