بین الملل

ربوده شدن ده‌ها دانش‌آموز دختر در حمله مهاجمان مسلح در نیجریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران ، سخنگوی پلیس در نیجریه امروز (جمعه) به یک دانشکده نیجریه حمله و تیراندازی کرد و تعداد نامعلومی از دانشجویان را ربود.

به گفته رویترز ، این دانشکده در منطقه مندو در حومه کادونا در پایتخت ایالتی به همین نام واقع شده است. گروه های مسلح زیادی در این منطقه وجود دارند که غالباً با موتورسیکلت رفت و آمد می کنند.

برخی از رسانه ها تعداد دانشجویان ربوده شده را حدود 30 نفر اعلام کرده اند. صبح جمعه ، خانواده های این افراد در اطراف درهای مرکز که توسط 20 کامیون ارتش محاصره شده بودند ، جمع شدند و خواستار مراقبت از فرزندان خود شدند.

این سومین کشتار در شمال نیجریه از ابتدای سال تاکنون است و پلیس می گوید آنها در تلاش برای محافظت از دانش آموزان ربوده شده اند.

سخنگوی پلیس شهرستان کادونا گفت: “پلیس و ارتش از وضعیت آگاه هستند و آن را کنترل می کنند.” با توجه به مدیریت دانشکده ، ما سعی خواهیم کرد تا تعداد دقیق دانشجویان ربوده شده را بیابیم و سپس می توانند آنها را از آسیب محافظت و عاملان را دستگیر کنیم.

یکی از دانشجویان به سینون گفت: “هنگام ورود آنها صدای تیراندازی شنیدم.” آنها ساعت سه صبح رسیدند و با اینکه خوابگاه پسران نزدیک بود ، آنها مستقیم به خوابگاه دختران رفتند.

وی گفت: “ما از دیدن آنها فرار کرده ایم.” راهزنان وارد شدند و آتش گشودند و دختران را بردند. ما هنوز از تعداد دقیق آدم ربایان اطلاع نداریم ، اما می دانم که حدود 80 تا 100 نفر در خوابگاه دختران بودند.

در ماه مارس ، منابع خبری گزارش دادند که یک گروه مسلح به مدرسه ای در زامفرا در شمال غربی نیجریه حمله کرده و صدها دانش آموز را ربوده است.

بی بی سی گزارش داده است که در این حمله صدها دانشجو ربوده شده و حداقل 300 دانشجو ربوده شده اند.

دو روز بعد ، روزنامه نیجریه ای Vanguard گزارش داد که 317 دانش آموز پس از ربوده شدن توسط گروهی از راهزنان در شمال نیجریه آزاد شده اند.

در گذشته ، رسانه های غربی مانند دیلی میل با استناد به منابع امنیتی در نیجریه ادعا کرده اند که صدها دانشجوی پسر توسط افراد مسلح در منطقه کاگارا نیجریه ربوده شده اند.

اگرچه هیچ گروهی مسئولیت آدم ربایی را بر عهده نگرفته است ، اما اعضای گروه تروریستی بوکو حرام در کاتسینا بیش از 300 دانش آموز را دو ماه پیش ربوده اند.

بوکو حرام یک گروه تروریستی است که در سال 2009 کودتای خونین و جنگی را در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و به تدریج حملات خود را به کشورهای همسایه از جمله نیجر ، چاد و کامرون گسترش داد. در سال 2015 ، این گروه تروریستی وفاداری خود را به سازمان تروریستی داعش اعلام کرد.

تروریست های بوکوحرام در سال 2015 با حمله به مدرسه ای در چیوآوا ، ایالت بورنو ، بیش از 270 دختر دانش آموز را ربودند. در آن سال فقط 164 دختر ربوده یا نجات یافتند. اما سرنوشت 112 نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا