حوادث

رسوایی ناپدید شدن ۲۰۰ کودک پناهجو در انگلیس

دولت انگلیس روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد ۲۰۰ پناهجوی کودک و بدون همراه که توسط دولت این کشور در هتلی اسکان داده شده بودند، ناپدید شده‌اند و منتقدان، دولت را به رها کردن این کودکان متهم کردند.

به گزارش مخبران، دولت انگلیس روز گذشته اعلام کرد: این کودکان مفقود شده‌اند و بدون اینکه کوچکترین اثری از خود به جای بگذارند، محل اقامت خود را ترک کرده‌اند.

رابرت جنریک، وزیر مشاور در امور مهاجرت توضیح داد که این کودکانِ زیر سن قانونی در هتل محل اقامتشان بازداشت نبوده و آزاد بودند که این محل را ترک کنند.

به گفته رابرت جنریک، ۴۴۰ مورد ناپدید شدن کودکان گزارش شده که در این میان ۲۰۰ کودک همچنان مفقود هستند. ۱۳ نفر آنها زیر ۱۶ سال سن دارند و فقط یکی از آنها دختر است. ۸۸ درصد از این ناپدیدشدگان آلبانیایی و بقیه از افغانستان، مصر، هند، ویتنام، پاکستان و ترکیه هستند.

کارولین لوکاس، نماینده حزب سبز که موضوع را در پارلمان مطرح کرده این اتفاق را وحشتناک توصیف کرد و گفت که این کودکانِ آسیب دیده توسط وزارت کشور انگلیس رها شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، یک روزنامه سه روز قبل گزارشی درباره ربوده شدن کودکان ساکن هتلی متعلق به وزارت کشور انگلیس در شهر ساحلی “برایتون” منتشر کرد. در این گزارش یک افشاگر گفته است که کودکان از خیابان ربوده و به زور سوار ماشین شده‌اند.

با این حال وزارت کشور انگلیس مدعی شد: اینکه این کودکان از هتل‌هایشان ربوده شده‌اند، صحت ندارد.

برخی از دیگر از گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارد که پلیس انگلیس قبلا زنگ خطر را برای وزارت کشور به صدا درآورده بود که شبکه‌های تبهکار احتمالا کودکان مهاجری که به تنهایی وارد این کشور شده‌اند را هدف قرار داده‌ است.

وزارت کشور انگلیس و شوراهای محلی یکدیگر را مقصر می‌دانند و هر کدام می‌گویند که مسئولیت نهایی حفاظت از این کودکان بر عهده دیگری است. در این میان گروه‌های حقوق بشری دولت انگلیس را محکوم کرده‌اند و یک موسسه خیریه هم گفته که وزارت کشور انگلیس درخواست آنها مبنی بر قرار دادن کودکان در خانه‌های امن و تحت مراقبت را نادیده گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا