رفت‌و‌آمد در تهران گران‌تر می‌شود؟

رفت‌و‌آمد در تهران گران‌تر می‌شود؟

در بخش حمل و نقل ، دولت بدهی های خود را به شهرداری پرداخت نمی كند

نیوز’نیوزنیوز:

تمایل به افزایش قیمت بلیط مترو و اتوبوس یک ساله بوده است ، اما اکنون شورای شهر این اصل روشن را حتی با افزایش نرخ حمل و نقل عمومی نادیده گرفته و قصد دارد حتی پس از افزایش حمل و نقل عمومی در اواسط ماه ژوئن ، اتوبوس ، مینی اتوبوس و اجاره اجاره کند. براساس این گزارش ، روز گذشته نمایندگان پارلمان این شهر با 10 رأی موافق به لایحه جدید و افزایش یافته بلیط مترو و اتوبوس در تهران و 5 رأی مخالف رای دادند.

طی چند ماه گذشته ، شنیده ایم که وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت بحرانی است ، ما به 9000 اتوبوس جدید نیاز داریم ، اما فقط 5500 اتوبوس فرسوده داریم که 300 دستگاه از آنها هر روز به تعمیرگاه ها می روند.

در واقع ، همانطور که محسن هاشمی چند روز پیش گفت: “سیستم حمل و نقل عمومی تهران در آستانه سقوط است.” “شرایط بحرانی حمل و نقل عمومی” یک کلمه کلیدی مداوم در شکایات مدیریت شهری از دولت است. راه حل این مشکل اما از دید اعضای شورای شهر پر کردن این خلا gap از جیب مردم است!

محمد علیقانی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شهر تهران گفت که درصد افزایش قیمت بلیط های مترو ، اتوبوس و مینی اتوبوس “زیاد” نیست! وی در توجیه تصمیم ، سخنان چند ماه گذشته را تکرار کرد و گفت که وضعیت مترو و اتوبوس ها بحرانی است یا دولت هنوز به تعهدات حمل و نقل عمومی خود عمل نکرده است. البته پس از این تصویب اضطراری ، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شهر تهران تخمین زد که این تغییر 30 میلیارد به درآمد مترو و حدود 20 تا 25 میلیارد تومان به درآمد اتوبوس اضافه می کند.

علی آتا سخنگوی شورای شهر تهران پس از تصویب اصلاح اضطراری نرخ بلیط مترو و کرایه اتوبوس و مینی اتوبوس در توییتر خود نوشت: “امروز ، من با تصویب لایحه اضطراری که باعث افزایش قیمت بلیط اتوبوس و مترو می شود ، مخالفت کردم. “اگر این لایحه طبق معمول به کمیسیون منتقل می شد ، فضای کافی برای تفکر مردم در مورد راه های دیگر برای تحمیل هزینه ها وجود دارد.”

وی تنها عضوی نبود که نظر خود را در خارج از شورا منتشر کرد. این طرح با مخالفت شورا نیز روبرو می شود.

یکی از حجت نظری می گوید: “ما با افزایش هزینه مردم نمی توانیم هزینه شهرداری ها را تأمین کنیم. در عمل با این افزایش ، افرادی را که از مترو و اتوبوس استفاده می کنند اما ماشین شخصی دارند تشویق می کنید تا از آنها به عنوان ماشین شخصی استفاده کنند.”

مرتضی طلائی به جام جم می گوید: “به نظر می رسد که قدرت زیادی در شهرداری وجود دارد که مقاومت مردم را بشکند ، در غیر این صورت با هر معیاری که بخواهیم اندازه بگیریم از دست می رود. ما توافق می کنیم که دولت از پرداخت تعهدات خود برای پرداخت بخشی از این هزینه کوتاهی می کند ؛ “اما مقابله با این ناتوانی با هزینه کردن افراد بیشتر یک فاجعه است.”

شرمنده ام اما شما باید هزینه کنید!

محمود میرلاهویی ، یکی از اعضای مقابله با این شرایط اضطراری ، تبریک عمومی را نپذیرفت و صریحاً گفت: “در حال حاضر ، تنها منبع کمک برای شهرداری تهران کمک و مهربانی مردم است. بقیه اکنون محصول است.

افزایش اندکی در نرخ شهرها

جالب است بدانید که مقامات شهری نرخ حمل و نقل عمومی را کاهش داده اند. در جلسه روز گذشته بارها گفته شد که این پیاده روی “ناچیز” است! اما نرخ کرایه تاکسی در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی بالاتر از حد معمول است. در حال حاضر ، کرایه اتوبوس های شهری و مترو برای شهری با مختصات سرمایه گذاری که براساس شاخص های کیفیت زندگی در سطح قابل قبولی نیستند ، قابل توجه است. تاکسی های اینترنتی بدون هیچ گونه تأیید و نظارتی نرخ ها را افزایش داده اند و امسال در حدود 30٪ نرخ ها را اضافه کرده اند.

اکنون با تصویب فوری شهرداری برای افزایش هزینه بلیط اتوبوس و مترو ، احتمالاً باید شاهد افزایش کرایه تاکسی در صورت عدم نظارت صحیح باشیم ، زیرا این افزایش سالانه در مورد تاکسی ها و هم اکنون نیز برای کرایه های مترو اعمال می شود. و اتوبوس ها که تاکسی های پایتخت هستند ، احتمالاً عقب نخواهند رفت.

دکمه بازگشت به بالا