عمومیمطالب برتر

رنکینگ جهانی اسنوکر 2022

تاریخچه مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان

مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان، قدیمی ترین مسابقات اسنوکر است که تا به امروز همچنان برگزار می شود. اولین بار در سال 1927، این رقابت ها با نام مسابقات قهرمانی اسنوکر حرفه ای آغاز به کار کرد. این مسابقات با حضور 10 بازیکن شروع شد و در سال های آتی، تغییرات مختلفی به خود دید.

در سال 1935 نام این تورنمنت به مسابقات قهرمانی اسنوکر حرفه ای جهان تغییر کرد و از سال 1937، مسابقاتی مقدماتی برای این تورنمنت درنظر گرفته شد تا برخی بازیکنان از این طریق جواز حضور در مسابقات جهانی را پیدا کنند. به دلیل جنگ جهانی دوم، این مسابقات از سال 1941 تا 1945 برگزار نشد.

به دلیل اختلاف میان اتحادیه بازیکنان حرفه ای بیلیارد (PBPA) و اتحادیه بیلیارد و شورای نظارت (BACC)، تورنمنت قهرمانی جهان مجددا دچار وقفه ای شد و از سال 1958 تا 1963 خبری از این مسابقات نبود. PBPA نیز از سال 1952 تا 1957 تورنمنتی غیر رسمی با نام World Professional Match-play Championship برگزار کرد.

عصر مدرن اسنوکر

از سال 1969 تغییر بزرگی در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان به وجود آمد و عصر مدرن این رشته شروع شد. از این سال این مسابقات به صورت حذفی و با حضور 8 بازیکن برگزار شد. تغییرات فرمت و برگزاری مسابقات جهانی اسنوکر ادامه داشت تا اینکه در سال 1977، سرانجام خانه جدید و ثابتی برای این مسابقات تعیین شد. از سال 1977 تا به امروز سالن کروسیبل (Crucible) شهر شفیلد انگلیس، میزبان مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان است.

بهترین اسنوکر باز تاریخ | بهترین اسنوکر باز جهان

پاکت بیلیارد

پاکت بیلیارد رایج ترین سبک بیلیارد در جهان است که اکثر دوستداران این رشته فارغ از سطح تسلطشان در اوقات فراغت خود سرگرم بازی های متنوع این دسته می شوند.

توپهای این رشته بطور کلی 15عدد بوده که شامل تعدادی توپ رنگی و تک‌ رنگ و یک توپ سفید است. همچنین میزهای بیلیارد در سه سایز 7-8-9 فوت بفروش میرسند.

توجه داشته باشید، بسته به نوع بازی گاهی از تمام توپها و گاهی از تعداد کمتری توپ برای اجرای بازی استفاده میشود.

سه بازی “ایتبال” ، “ناین بال” ، “تن بال” از مرسوم ترین بازی های بیلیارد  هستند.

در یک نگاه اجمالی اصلی ترین تفاوت آنها را میتوان تعداد توپ های بکاررفته ذکر کرد، ولی این بازی ها در قوانین، چیدمان و … تفاوت های قابل توجهی دارند و هرکدام برای تعیین برنده استراتژی خاصی را درنظر میگیرند.

دکمه بازگشت به بالا