بین الملل

روایت امیرعبداللهیان از همکاری ایران و مصر در موضوع بحران سوریه

به گزارش مخبران، حسین امیرعبداللهیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی در ارتباط با روابط ایران و مصر گفت: بین ما و مصر مشترکات زیادی وجود دارد و مصر یک کشور موثر و تاثیرگذار در جهان اسلام و عرب است.

وی با بیان اینکه هم مردم مصر به ایران علاقمند هستند و هم مردم ایران به مصر علاقه دارند، گفت: ما با آقای السیسی از زمانی که روی کار آمدند صرف نظر از چالش‌ها و مسائلی که در درون مصر وجود داشت اولین نقطه همکاری مشترک ما موضوع سوریه بود؛ رویکرد آقای السیسی در ارتباط با سوریه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و فاصله گرفتن از این موضوع بود که برای تغییر نظام سیاسی در سوریه همکاری کند و باعث تشدید جنگ تروریستی در سوریه شود. با توجه به این نگاه ما گفت‌وگوهای امنیتی با یکدیگر در این رابطه را شروع کردیم.

وزیر امور خارجه افزود: آخرین اتفاقی که در ارتباط با روابط ایران و مصر اتفاق افتاد این بود که سلطان عمان یک هفته بعد از سفری که به مصر داشتند به تهران آمدند. ایشان در جریان سفر به مصر گفت‌وگوهایی را با رئیس‌جمهور مصر درخصوص ضرورت روابط تهران و قاهره داشتند. سلطان عمان در سفر به تهران در این ارتباط حامل پیامی بودند. این پیام در عالی‌ترین سطح در ایران دریافت شد و سلطان عمان پاسخ مثبتی را دریافت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در حال طراحی هستیم که در زمان مناسب و براساس برنامه‌ای که با کشور مصر تنظیم می‌کنیم، شاهد ارتقاء روابط دو کشور باشیم، تاکید کرد: ما هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه همه‌جانبه روابط با مصر نداریم و از توسعه روابط با مصر استقبال می‌کنیم.

310310

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا