عمومیمطالب برتر

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

یکی از نشانه‌های پوست سالم، صاف بودن و درخشندگی آن است. راز داشتن همچین پوستی استفاده از کرم و نهادن مصرف آن‌ در روند روتین روزانه پوست است. امروزه به علت اهمیت بسیاری که اشخاص به داشتن پوست سالم می‌دهند، کرم‌ها و محصولات آبرسان در صدر فهرست محصولات پرطرفدار انواع فروشگاه قرار گرفته‌اند. به همین علت با توجه به نوع پوستی که دارید، بدون شک محصولی مناسب برای آبرسانی به آن پیدا خواهید کرد. ما قصد داریم در این مقاله نکاتی در رابطه با روش صحیح استفاده از کرم آبرسان برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از مراحل اصلی در روتین مراقبت از پوست، استفاده از انواع آبرسان پوست است؛ مرحله‌ای که غالبا آن را نادیده گرفته یا به استفاده از مرطوب کننده اکتفا می‌کنند. در حالی که کاربرد استفاده از آبرسان و مرطوب کننده متفاوت است. برخی گمان می‌کنند تنها کسانی که پوستی خشک دارند، باید از کرم‌های آبرسان استفاده کنند. در صورتی که هیدراته و مرطوب بودن پوست شما، ربطی به چربی آن نداشته و چه بسا پوست‌های چرب به آبرسانی بیشتری هم نیاز داشته باشند

Use a moisturizing cream several times a day

کرم آبرسان چیست و به پوست شما چه کمکی می‌کند؟

به طور خلاصه، مهم‌ترین کاربرد آبرسان پوست حفظ رطوبت موجود در پوست است. این کرم‌ها با پدید آوردن لایه‌ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما از تبخیر رطوبت موجود جلوگیری می‌کنند. به خاطر اینکه پوست به دلایل متفاوت مثل سن، نوع پوست، اقلیم جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید و … نمی‌تواند به سادگی رطوبت خود را حفظ نماید، لازم است که با استفاده از کرم‌ آبرسان ( که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را به عهده دارند) این کار را انجام بدهید. قابل ذکر است که استفاده از کرم آبرسان در بارداری بیش از پیش ضرروی است، چرا که به علت تغییرات هورمونی و افزایش وزن ناگهانی در این دوران، احتمال خشک شدن پوست را افزایش می‌دهد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟

با تنوع و کارایی محصولات گوناگونی که جهت نگهداری و به بازار ارائه شده است، کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده در دو گروه متفاوت محصولات پوستی ارائه شده‌اند و با اینکه در نقش مکمل هم هستند تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. جهت آنکه اطلاعات کاملی نسبت به تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده داشته باشید بهتر است به این مطلب مراجعه نمایید. اما به طور کلی:

  • کرم‌های آبرسان به طور عمقی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می‌نمایند درصورتی که کرم‌های مرطوب‌‌کننده به علت وجود روغن در فرمولاسیون ساخت آن‌ها، از چربی پوست شما حفاظت کرده و اجازه نمی‌دهند سطح پوست شما خشک شود.
  • زمان استفاده از انواع کرم آبرسان بلافاصله پس از شستشوی صورت با انواع شوینده‌های به‌خصوص است. جهت نتیجه بهتر از انواع کرم‌های آبرسان شوینده‌های صورت را هم متناسب با نوع پوست خود انتخاب نمایید.
  • کرم‌های آبرسان باید در روتین روزانه مراقبتی پوست قبل از انواع کرم مرطوب‌کننده استفاده شوند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

همان‌گونه که می‌دانید استفاده از آبرسان‌ها در روتین پوستی جهت داشتن پوستی شفاف و سالم ضروری است. اما امکان دارد این سوال پیش بیاید که در طی روز چند مرتبه از این محصول پوستی استفاده می‌شود. توصیه ما این است که پس از هر بار شستشوی صورت از آبرسان مخصوص نوع پوست خود استفاده نمایید. در حقیقت با توجه به نیاز پوستی خود به صورت معمول حداقل دو مرتبه در روز، صبح و شب باید از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های آبرسان‌ استفاده نمایید. بدین ترتیب می‌توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین و از خشک شدن آن پیشگیری نمایید.

زمان استفاده از کرم آبرسان

بنابر اصول کلی مراقبت‌های پوستی، بهترین زمان جهت استفاده از کرم آبرسان، دقیقا پس از انجام پاکسازی است. در این بازه، آلودگی‌های پوستی و سلول‌های مرده با شوینده‌ها از بین رفته‌ و سطح پوست جهت دریافت رطوبت و مواد مغذی آماده می‌شود. توصیه و پیشنهاد متخصصان پوست و زیبایی بر استفاده از انواع کرم‌های آبرسان، قبل از خشک شدن پوست صورت است. وجود کمی رطوبت روی سطح پوست باعث افزایش قدرت جذب کرم آبرسان شده و همچنین تقویت عملکرد آن می‌شود. برای نگه داشتن هیدراته و محافظت از آن، تمدید مجدد آبرسان‌ها در طی روز امری واجب است. زمان مناسب و تعداد دفعات استفاده مجدد از آبرسان، برای هر شخص فرق می‌کند.

در حقیقت این مسئله تا حد بسیاری به جنس و نیازهای پوستی شما وابسته است، به همین علت بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان برای هر شخص با توجه به نیاز پوست او، می‌تواند بدین ترتیب باشد:

  • کسانی که پوست دهیدراته و خشکی دارند، بهتر است هر چند ساعت یک بار از آبرسان‌ها استفاده نمایند. کرم آبرسان، آب و رطوبت از دست رفته سلول‌های پوستی را احیا کرده و از حساسیت، خشکی و التهاب آن جلوگیری می‌کند.
  • درصورتی که پوست چرب یا معمولی دارید، زمان استفاده از کرم آبرسان برای شما روزی دو الی سه مرتبه خواهد بود. آبرسان‌ها افزون بر هیدراته نگه داشتن پوست، به افزایش ایمنی سلول‌ها و تقویت سد لیپیدی هم کمک می‌کنند.

چند دقیقه پس از آبرسان مرطوب کننده بزنیم؟

استفاده از مرطوب کننده‌ها پس از آبرسان، نکته‌ مهمی در روتین مراقبت پوستی است. مرطوب کننده‌ها قادرند آب و مواد مغذی را در منافذ پوستی حبس نمایند و از دهیدراتاسیون پوست و خشکی آن جلوگیری کنند. افزون بر این، از پوست شما در مقابل آلودگی‌ها و صدمات محیطی محافظت می‌نمایند. به علت آنکه سرعت جذب انواع کرم آبرسان، بسته به محصول انتخابی و جنس پوست شما فرق دارد، توقف به صورت میانگین 5 الی 10 دقیقه، زمانی مناسب است تا کرم آبرسان به طور کامل جذب شود و سپس مرطوب کننده خود را استفاده نمایید. در این فاصله زمانی، عناصر مغذی کرم به منافذ پوستی نفوذ خواهند کرد.

ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست؟

هدف اصلی استفاده از کرم‌های آبرسان‌، تامین رطوبت و آب مورد نیاز سلول‌های پوستی در طی روز است. شما با شستن پوست خود پس از مصرف آبرسان، موجب از بین رفتن اثرات این محصول مراقبتی می‌شوید. درنتیجه بهتر است پس از مصرف آبرسان، از شستشوی پوست خود اجتناب نمایید.

استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی ضروری است؟

فرقی نمی‌کند چه سنی دارید و دارای چه نوع پوستی هستید، جهت داشتن پوستی شاداب و بدون خستگی باید از آبرسان استفاده نمایید. با توجه به اینکه چه نوع پوستی دارید در لاین‌های گوناگون محصولات تخصصی انواع پوست، می‌توانید موارد مناسبی برای پوست خود پیدا نمایید. اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های آبرسان آلوئه‌ورا، هیالورنیک اسید، گلیسیرین، اسید سیتریک و اسید لاکتیک هستند.

آیا برای پوست چرب هم کرم آبرسان لازم است؟

به صورت خلاصه باید گفت که بله، فرقی نمی‌کند که دارای چه نوع پوستی هستید، کرم‌های آبرسان عضوی جدانشدنی از روتین پوستی شما به شمار می‌روند و اینطور نیست که فقط پوست خشک احتیاج به آبرسانی داشته باشد. تنها نکته‌ای که اشخاص دارای باید در نظر داشته باشند، انتخاب صحیح کرم آبرسان است. پیشنهاد می‌کنیم برای پوست‌های چرب از کرم‌هایی استفاده نمایید که بدون چربی باشند. همچنین محصولی را تهیه نمایید که از ترکیباتی که باعث مسدود شدن منافذ می‌شوند، استفاده نکرده باشند. چرا که اینگونه ترکیبات در نهایت موجب جوش و آکنه می‌شوند. بنابراین، سراغ کرم‌هایی بروید که مخصوص پوست‌های چرب و آکنه‌ای می‌باشند.

باورهای غلط زیادی در رابطه با استفاده از انواع کرم‌های آبرسان، مرطوب کننده و … برای پوست چرب وجود دارد. به طور معمول فکر می‌کنند به علت چرب بودن پوست احتیاجی به استفاده از آبرسان نیست؛ در حالی که کرم‌های آبرسان کمک می‌کنند تا آب داخل بافت پوست باقی بماند و تبخیر نگردد. ساختار پوست چرب به شکلی است که به کرم‌ و لوسیون‌های هیدراته ولی بدون چربی نیاز دارد .

زیاده‌روی نکنید

آبرسانی برای هر نوع پوستی ضروری و لازم است و راز داشتن پوستی سالم و شاداب است اما زیاده‌روی در آن عوارضی خواهد داشت. یکی از نشانه‌های استفاده‌ بسیار از مرطوب‌کننده‌ها بسته شدن منافذ پوستی و پیدا شدن جوش‌های فراوان و جدید است. در نتیجه ممکن است پوست شما همیشه چرب به نظر بیاید.

به میزان کافی مصرف نمی‌کنید

درصورتی که به میزان مورد نیاز پوست خود از مرطوب‌کننده و آبرسان مناسب استفاده نکنید، نه تنها متوجه می‌شوید که پوست شما خشک است، بلکه احتمال بروز چین و چروک را بر روی پوست خود افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که افزون بر پوست صورت، از کرم‌های آبرسان بر روی گردن و قسمت دکلته هم استفاده نمایید.

در استفاده عجله نکنید

نکته‌ دیگری که باید در زمان استفاده از محصولات در روتین پوستی خود در نظر داشته باشید، این است که پی در پی و بدون فاصله از محصولات استفاده نکنید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل میان محصولات پوستی به مدت یک دقیقه فاصله بدهید. همچنین سعی نمایید با حرکات ضربه‌ای و ملایم این محصولات را بر روی پوست خود بزنید.

عوارض استفاده از کرم آبرسان

درصورتی که کرم‌های آبرسان اورجینال باشند، فاقد عوارض هستند اما امکان دارد به علت استفاده‌ زیاد و نادرست از آن‌ها عوارضی در اثر مصرف به دنبال پوست بیاید. ممکن است این عوارض به شکل ایجاد جوش، حساسیت، افتادگی و پیری پوست و تیره شدن آن به سراغ پوست بیایند. پس از یک آبرسان با کیفیت استفاده کنید محصولات سیمپل در داروخانه یکی از بهتری آبرسان های موجود در بازار می باشد.

کرم آبرسان، بهترین دوست پوست شما

کرم‌های آبرسان از آن دسته محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشند که جهت بسیار حائز اهمیت هستند و برای جلوگیری از پدید آمدن عوارض پس استفاده از آن‌ها باید به شیوه‌ای‌ صحیح استفاده شوند تا برای پوست مشکل به‌وجود نیاورند. بنابراین بهتر است از انواع کرم آبرسان خارجی و ایرانی از برندهای معتبر همچون کرم آبرسان بیوآکوا یا کرم آبرسان کامان استفاده نمایید

. کرم های آبرسان را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته ایده آل ترین محصولاتی دانست که در روتین پوستی انسان نسل امروز جای گرفته است.  در حقیقت این دسته از تولیدات با توجه به ساختار خود توانسته اند بخش  زیادی از مشکلات پوستی را برطرف نمایند . با این وجود نخستین سوالی که خانم ها هنگام خرید این محصولات می پرسند این است که روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟ این سوال همان چیزی است که ذهن اغلب آن ها را به خود درگیر می کند .

با این وجود بیشتر این افراد نمی توانند پاسخ مناسبی را برای آن پیدا کنند . به همین جهت است که در طی استفاده از آن دچار سردرگمی شده و نمی توانند نتایج مناسب را با آن کسب نمایند . ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق این موضوع را زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم نمی دانید که باید روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده نمایید‌، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید چرا که بدون شک شما را به پاسخ تان می رسانیم .

دکمه بازگشت به بالا