اقتصادی

روز تاریخی سنگ‌آهنی‌ها در بورس کالا رقم خورد

در معاملات امروز بورس کالا ، غلظت سنگ آهن با قیمت سفارش تعیین شده در سال گذشته متفاوت است و 18 درصد از قیمت فولاد خوزستان را تشکیل می دهد. بارها به تقاضای فعالان این بخش گفته شد كه فروش با 19٪ فولاد به 19٪ افزایش خواهد یافت. بنابراین ، امروز (یکشنبه) یک روز تاریخی برای سنگ آهن در بورس کالا است.

به گزارش مخبران ، پیش از آن نرخ سفارش کنسانتره سنگ آهن در 66 درصد 16 درصد از قیمت تجارت اینچ فولاد خوزستان بود. با این حال ، نسبت جهانی آن 50٪ بیشتر از نرخ تجارت داخلی است.

با اعلام روشی برای هماهنگی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد ، امکان تهیه محصولات معدنی در بورس کالا وجود دارد و اکنون قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار به سطح واقعی خود می رسند.

قابل ذکر است سنگ آهن تجاری مشابه هماتیت است و پیش بینی می شود که شمش های فولاد خوزستان 20 درصد نسبت سنگ آهن به نسبت قیمت سنگ آهن مگنتیت افزایش می یابد.

یکی از خواسته های اساسی کارگران معدن ، تغییر نسبت قیمت ها و حذف قیمت های اجباری به منظور افزایش سرمایه گذاری و توسعه معادن است.

امروز 35000 تن سنگ آهن هماتیت معامله می شود.

به همین منظور ، سجاد قرقی ، عضو گروه ویژه ویژه شورای عالی معادن و نایب رئیس اتاق کمیسیون معادن و صنایع معدنی ایران ، در مصاحبه ای گفت:

وی گفت: خوشبختانه وزارت صمت با پی بردن به واقعیت های زنجیره آهن و فولاد ، بر عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اصرار ورزید و امروز شاهد تعیین قیمت ها بر اساس سیستم عرضه و تقاضا هستیم ؛ با ادامه این روند ، ما امیدواریم که زنجیره آهن و فولاد به صورت متعادل توسعه یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا