بین الملل

روسیه: آمریکا سعی در آزمایش صبر کره شمالی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران، روسیه روز جمعه اعلام کرد که آمریکا در حال آزمایش صبر کره شمالی پس از شلیک موشک بالستیک قاره پیما که در نزدیکی ژاپن فرود آمد، است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: مسکو رویکرد دیپلماتیک را در قبال شبه جزیره کره ترجیح می دهد، این واضح است. کشورها و متحدان آن در منطقه به رویکرد متفاوتی نیاز دارند.»

ریابکوف گفت: «به نظر می رسد که این در حال آزمایش صبر پیونگ یانگ است.

پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی با واکنش خشمگین و نگران کننده دولت آمریکا مواجه شده است. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت: ما تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت کشورمان و امنیت متحدانمان در ژاپن و کره جنوبی انجام خواهیم داد (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی بامداد روز جمعه اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است. این دومین بار است که کره شمالی در 24 ساعت گذشته یک موشک بالستیک پرتاب می کند. این کشور آزمایش‌های موشکی خود را مشابه تمرینات کره جنوبی و آمریکا افزایش داده است.

مقامات ارشد پیونگ یانگ بارها گفته اند که رزمایش های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و رزمایش های نظامی با کره جنوبی و ژاپن را اقدامی خصمانه و تمرینی برای حمله به کره شمالی می دانند.

پس از پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در صبح روز جمعه، وزیر دفاع ژاپن گفت که موشک کره شمالی بیش از 10 هزار کیلومتر برد دارد. به گزارش منابع خبری، وزیر دفاع ژاپن نوع موشک را موشک بالستیک قاره پیما خواند که بیش از 10 هزار کیلومتر برد دارد. این موشک 69 دقیقه پرواز کرد.

وزیر دفاع ژاپن گفت موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی 15000 کیلومتر برد دارد و به اندازه کافی طول دارد تا به ایالات متحده برسد.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز گزارش داد که این موشک در حدود 200 کیلومتری غرب جزیره اوشیما هوکایدو فرود آمد. ژاپن اعلام کرد که این موشک در ارتفاع بالا پرواز کرده است.

پرتاب این موشک اعتراض شدید نخست وزیر ژاپن را در پی داشت و او آن را «غیرقابل قبول» خواند.

انتهای پیام/م




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا