بین الملل

روسیه: ۲۰ عملیات تهاجمی اوکراین را دفع کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مخبران، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حداقل ۲۰ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۷۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۳۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۸ نفربر و خودروی زرهی، ۴۰ خودروی نظامی،‌ ۲ دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر «کراب»، ۱ دستگاه موشک‌اندازه چندگانه، ۱۰ دستگاه توپخانه هوویتزر دی-۲۰ و دی-۳۰، ۱ دستگاه توپخانه هوویتز اِم۷۷۷ و یک سامانه پدافند موشکی اس-۲۰۰ طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که ۵ انبار مهمات و تسلیحات متعلق به چند گردان مکانیزه ارتش اوکراین در مناطق جمهوری لوهانسک، جمهوری دونتسک، خِرسون و زاپروژیا منهدم گردید.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۷ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۲۶۶ فروند پهپاد، ۴۳۴ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۵۷۸ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۴۷ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۱۴۵ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۵۷۰ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

 

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا