عمومیمطالب برتر

روشهای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل با وجود عینک آفتابی تقلبی در بازار دشوار است. بسیاری از افراد عینک های تقلبی و کپی را به نام عینک اصلی می فروشند.

چند نکته مهم قبل از خرید عینک آفتابی

همیشه عینک خود را از یک اپتومتریست یا بینایی‌شناس معتبر خریداری کنید.

برای محافظت از چشمان خود باید عینک باکیفیت بخرید.

بهتر است عینک های ساخته شده در ایتالیا را انتخاب کنید، آنها اغلب اصلی هستند. اما عینک های چینی اغلب تقلبی هستند.

هر مدل و رنگ عینک برای شرایط خاصی مناسب است و باید عینک متناسب با شرایط خود را خریداری کنید. به عنوان مثال، عینک زرد عموما برای هوای مه آلود، عینک دودی و خاکستری برای رانندگی و مصارف عمومی و عینک قهوه ای برای مصارف عمومی استفاده می شود.

با مراجعه به یک عینک فروشی معتبر می توانید به راحتی با دستگاه UV متر میزان اشعه ماوراء بنفش عینک خود را تعیین کنید.

اندازه عینک باید تمام ناحیه چشم را پوشش دهد.

بهتر است روی پیچ های عینک آفتابی مقداری لاک بزنید تا شل نشوند و نریزند.

مراحل اولیه شناسایی عینک

با استفاده از روش های زیر می توانید عینک اصلی را از تقلبی تشخیص دهید:

برچسب ها و لوگوها در حال بررسی هستند

لوگوهای معتبر معمولا روی عینک و سمت راست، روی دسته یا داخل دسته عینک قرار می گیرند و دارای اندازه، فونت و رنگ ثابت هستند. کوچکترین اشتباه در نوشتن هر گونه تفاوت بین این لوگوها نشان دهنده تقلبی بودن عینک است. گاهی اوقات در نام محصول اشتباهات املایی وجود دارد.

مثلاً به جای گوچی نوشتند «گوچی». چنین خطاهایی نشان دهنده تقلبی بودن عینک است. همچنین قبل از خرید عینک به سایت سازنده این عینک مراجعه کرده و با مارک و لوگوی این برند آشنا شوید. خرید عینک واقعی و اصل کمک زیادی می کند.

شماره مدل عینک را چک کنید

درج شماره مدل روی همه محصولات، صرف نظر از اینکه محصول را در فروشگاه خریداری می کنید یا آنلاین، قانونی است. عینک خریداری شده باید دارای شماره مدل باشد. برای یافتن شماره مدل عینک آفتابی مورد نظر خود، به وب سایت سازنده بازگردید و شماره مدل محصول را بررسی کنید. این عدد معمولا روی فریم عینک درج می شود. عینک آفتابی تقلبی نیز می تواند این شماره را داشته باشد، اما شما آن را در لیست شماره های سازنده پیدا نمی کنید.

فروشگاه عینک معتبر

عموماً وب سایت ها یا فروشگاه های معتبر کالاهای تقلبی را نمی فروشند و تصویر آنها را در مقابل مشتریان به خطر نمی اندازند. اما فروشندگانی که فروشگاه های معتبری ندارند و به اعتماد مصرف کنندگان و همچنین تاجران اهمیتی نمی دهند، ممکن است به شما عینک تقلبی بفروشند.

اگر کالایی را با تخفیف بیشتر از حد معمول مشاهده کردید، مطمئن شوید که تقلبی است. همچنین هرگز از سایت هایی که کالاهای فروخته شده را پس نمی گیرند و یا آدرس و شماره تلفن خاصی ندارند خرید نکنید. شما نمی توانید در مواقع اضطراری با آنها تماس بگیرید.

چین منبع اصلی رابطه جنسی تقلبی است. در خرید چینی دقت کنید. زیرا احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.

در صورت خرید از وبسایت حتما قسمت بررسی مشتریان و تعداد خرید این محصول را مطالعه کنید. تمامی سایت های معتبر دارای چنین قسمت هایی هستند و محصولات خود را به طور کامل معرفی می کنند.

وب‌سایت‌هایی که عینک‌های اصل می‌فروشند، اغلب گارانتی ارائه می‌دهند

از طرف دیگر وقتی عینک واقعی را روی چشمان خود می گذارید، احساس راحتی می کنید، چیزی که با عینک تقلبی هرگز اتفاق نمی افتد.

عینک باید محکم و با کیفیت باشد

دسته عینک آفتابی اصلی به راحتی باز و بسته می شود. به عبارت دیگر، لولاهای آنها خیلی سفت نیست، بلکه خیلی نرم و شل است. لولاهای شیشه ای باید محکم و با کیفیت باشند. اگر عینک تنگ یا شل باشد و هنگام باز و بسته کردن آن احساس راحتی نداشته باشید، ممکن است عینک اصلی نباشد.

با کمک بروشور عینک و شناسنامه عینک آفتابی اصل را بشناسید.

معمولاً بطری اصلی دارای شناسنامه یا کتاب است. شناسنامه حاوی جزئیات لنز، میزان مقاومت در برابر خراش لنز، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد قاب و غیره است. اگر هنگام خرید عینک شماره شناسنامه را نمی بینید، به احتمال زیاد تقلبی هستند.

قاب عینک را چک کنید

آرم یا نام سازنده باید روی بسته بندی عینک درج شود. همچنین می توانید اطلاعات سازنده یا بارکد عینک (شماره سریال) را روی جعبه عینک مشاهده کنید. این جزئیات سازنده عینک روی جعبه را می توان با بروشور همراه و قاب عینک مطابقت داد. در واقع این اطلاعات روی دسته عینک و در توضیحات محصول آمده است.

بنابراین دقت کنید که مارک عینک روی جعبه حک شده باشد و جعبه سالم باشد و لبه های آن صاف و تمیز باشد. همچنین بدون خط و خش روی جعبه.
در جعبه عینک علاوه بر دسته عینک باید شماره مدل، رنگ، سایز عینک و فریم و همچنین کشور سازنده عینک قید شود.

شناسایی عینک آفتابی اصلی با آزمایش لنز یا شیشه

عدسی های عینک آفتابی از شیشه یا پلی کربنات ساخته شده اند. بسیاری از لنزهای عینک آفتابی برندهای معروف مانند ریبون از شیشه ساخته شده اند و کیفیت بالایی دارند. شیشه نبودن لنزهای این برندها نشان دهنده تقلبی بودن آنهاست. برای تست شیشه عینک، به آرامی به پشت ناخن خود ضربه بزنید تا ببینید شیشه است یا ماده دیگری.

کمی با عینک بازی کنید

لیوان ها را ببندید و از دسته ها بگیرید و شروع کنید به چرخاندن آن ها و سپس با احتیاط و به آرامی چند سانتی متر بالا و پایین بیاندازید. بودن یک کیفیت است. عینک های مرغوب و اصلی یکنواخت بوده و ساختار نسبتا محکمی دارند.

جواهرات با کیفیت مهم است

قبل از انتخاب عینک مورد علاقه خود، بهتر است به وب سایت سازنده مراجعه کنید تا ببینید عینک مورد علاقه شما چگونه است. برخی از عینک‌ها، مانند عینک آفتابی Oakley، دارای قاب باکیفیتی هستند که معمولاً دارای بدنه نرمی هستند که با آرم شرکت مزین شده است. تمامی عینک ها اصل بوده و نام تجاری آن بر روی پارچه تمیز کننده شیشه درج شده است.

به عنوان مثال، عینک آفتابی اصلی پرادا با پارچه میکروفیبر مشکی فروخته می شود و آرم پرادا اغلب در مرکز پارچه حک می شود. تمام حروف در کلمه به وضوح نوشته شده و به راحتی قابل خواندن است.

با بررسی کیفیت لنز عینک های اصل را شناسایی کنید

عدسی عینک باید محکم و بادوام باشد. شیشه های ثابت در برابر ضربه مقاوم هستند. هنگام نگه داشتن لیوان ها نباید سنگین باشند. حتی با نگاه کردن به فریم و لمس آن می توانید تا حدودی به کیفیت عینک پی ببرید. هر گونه خراش، موج، نقطه، چاپ روی قاب به معنای تقلبی بودن عینک است. شیشه ها نباید شل و لولاها شل نباشند. عینک های اصلی دارای یکپارچگی و ساختار قوی هستند.

به محل و کشور سازنده عینک آفتابی توجه کنید

در انتخاب عینک آفتابی مورد علاقه خود بهتر است به محل و کشور سازنده عینک توجه کنید. به احتمال زیاد محصولاتی که معمولاً از کشورهای «خاور دور» به سایر نقاط جهان می‌روند تقلبی هستند. می توان گفت دل و جان محصولات تقلبی در این نقطه از جهان است. پس اگر عینک آفتابی مورد علاقه شما ساخت یکی از این کشورهاست، در انتخاب آن دقت بیشتری داشته باشید. در عین حال محصولاتی که دارای گارانتی هستند، قابل اعتمادتر هستند.

قیمت مهم است؛ عینک آفتابی اصلی را بشناسید

قیمت یکی از بهترین راه ها برای تشخیص عینک اصل از تقلبی است. معمولا محصولات کپی شده تخفیف بالایی دارند و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسند. اگر مشاهده کردید که قیمت عینک فلان مارک بسیار پایین است، به اصل بودن آن مشکوک باشید. البته گاهی برعکس این اتفاق می افتد و آینه های تقلبی که شبیه اصل هستند با قیمت های گزافی به فروش می رسند. بنابراین، هنگام تشخیص عینک اصلی از تقلبی، تنها در مورد قیمت تصمیم نگیرید.

تست حرکت انجام دهید

راه دیگر برای یافتن عینک آفتابی اصل و با کیفیت انجام تست حرکتی است که به فروش می رسد

عینک خود را برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بررسی کنید

اگر می خواهید مطمئن باشید که عینک خریداری شده همانطور که در توضیحات محصول نوشته شده است از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. می توانید عینک خود را به نزدیکترین سازنده عینک ببرید و از آنها بخواهید که کیفیت لنزها را با توجه به مشخصات بررسی کنند. اکثر تولید کنندگان عینک این گزینه را ارائه می دهند و با استفاده از نور سنج می توان آن را در کمتر از 30 ثانیه انجام داد. برخی از افراد دوست دارند از یک اپتومتریست کمک بخواهند. این روش قابل اعتمادتر است.

عینک آفتابی پلاریزه

عینک های پلاریزه به بهبود دید در شرایط نوری روشن و برون ریزی آن کمک می کنند. این عملکرد در جاده های بیابانی، در مناطق کوهستانی و برفی، در نور شدید خورشید بسیار مهم است. زیرا جلوی اشعه های مضر خورشید را می گیرد. در واقع این پرتوها را در زاویه ای متفاوت منحرف می کند و دید واضحی از محیط اطراف به دست می دهد. گاهی اوقات انجام می دهند. برای این کار، عینک را در جلوی صفحه طرح دار تکان دهید و اگر عینک آفتابی اصل است، با نگاه کردن به لنز، حرکت عینک در جلوی صفحه طرح دار نباید به صورت کج، موج دار و آشفته تلقی شود.

تست روی سطح بازتابنده؛ عینک آفتابی اصلی را بشناسید

سطح بازتابنده ای را در نظر بگیرید که با برخورد نور به آن می درخشد. می توانید از میز شیشه ای، آینه یا هر سطح صاف و براق دیگری استفاده کنید. اکنون باید یک نور روشن ایجاد کنید. مثلاً چراغ بالای میز را روشن کنید.

سپس عینک آفتابی خود را 15 تا 20 سانتی متر جلوی چشمان خود قرار دهید. البته هر بار به عدسی عینک نگاه کنید. همچنین اگر عینک شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، آن را نزدیک یا دورتر از صورت خود نگه دارید تا فقط سطح مورد نظر را در لیوان ببینید.

حالا لیوان ها را 60 درجه بچرخانید و طوری نگه دارید که یکی از لیوان ها بالاتر از دیگری باشد. اگر عینک شما پلاریزه باشد، اشعه های نور از سطح براق کاهش یافته و از بین می روند.

دو عینک آفتابی را در کنار هم مقایسه کنید

عدسی عینک تست را در راستای عینک آفتابی پلاریزه قرار دهید. مانند روش قبل، آنها را با زاویه 60 درجه بچرخانید. اگر عینک آفتابی شما پلاریزه باشد همه چیز تیره‌تر به نظر می‌رسد، اما اگر قطبی نباشد این تفاوت رنگ رخ نمی‌دهد.

با مانیتور کامپیوتر آزمایش کنید

البته این تست را می توان با استفاده از صفحه نمایش تلویزیون، موبایل و تبلت انجام داد. صفحه را روشن کنید و دوباره عدسی عینک را در مقابل آن نگه دارید، سپس آن را با زاویه 60 درجه بچرخانید. اگر رنگ لنز تیره شد و تغییر رنگ طبیعی را مشاهده کردید، در این صورت عینک شما پلاریزه شده و در غیر این صورت تقلبی است.

کیفیت نوری؛ عینک آفتابی واقعی را بشناسید

عینک آفتابی تقلبی در ابتدا واضح است اما بعد از چند ساعت چشمان شما را خسته می کند. علت این امر عدم استفاده از مواد خوب در ساخت لنزهای تماسی است. یا، ممکن است لنزهای قاب عینک در حال حرکت باشند و به درستی قرار نگیرند. این حالت نشان دهنده تقلبی و بی کیفیت بودن عینک آفتابی است.

کدام رنگ عینک آفتابی را انتخاب کنیم؟

رنگ عینک به صورت تصادفی انتخاب نشده است. در مورد فریم عینک نیز توصیه می شود (به جز فلزی) رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان متفاوت باشد یا با موهایتان هماهنگ باشد. این نکات را نباید ساده انگاشت، زیرا سبک و سلیقه شما را در طراحی نشان می دهد. علاوه بر جلوه منحصر به فرد، عینک های ساخته شده از شیشه برای زیبایی ظاهری ضروری هستند. به این ترتیب، اگر بخواهیم از گزینه های پیشرفته ای مانند مشکی یا خاکستری خودداری کنیم، می توانیم آن را بر اساس رنگ چشم در نظر بگیریم:

عینک با عینک طیف نارنجی برای افرادی که چشمان آبی دارند مناسب است.

عینک قهوه ای برای افرادی که چشمان سبز دارند

عینک طیف بنفش برای چشم های قهوه ای

کدام عینک آفتابی را انتخاب کنیم؟

انگار عینک آفتابی ما را شجاع تر کرد. مدل و شکل لیوان ها به سلیقه هر فرد بستگی دارد زیرا امروزه انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد: دایره ای، مربعی، مستطیلی، بیضی، بلند، پروانه ای، فریمی کاملا گرد یا عینک فریمی. نیمی از پنجره های شما را می پوشاند.

اگر به دنبال نوک طلایی برای انتخاب شکل هندسی عینک هستید، شکل عینکی که انتخاب می کنید باید با فرم صورت شما تضاد داشته باشد تا بهترین جلوه را داشته باشید. البته، این یک قانون نیست، فقط یک توصیه است، بنابراین شما می توانید مدلی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

اما توصیه های دیگری نیز وجود دارد که برای زیبایی و همچنین راحتی هنگام استفاده نباید نادیده گرفته شود:

از عینک هایی با لبه های پایینی که روی گونه ها قرار دارند استفاده نکنید.

از عینک‌های آفتابی خیلی کوچک که با دسته‌هایشان شقیقه‌ها را اذیت می‌کنند، استفاده نکنید.

اگر عینک شما ابروهای شما را کاملا پنهان می کند، پس عینک شما خیلی بزرگ است. بهتر است انتخاب خود را تغییر دهید.

همچنین اگر گوشه قاب شیشه ای از دور صورت شما بیرون زد، باز هم به این معنی است که عینک بزرگی انتخاب کرده اید و بهتر است مدل مناسب تری انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا